Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی صدور حکم اعدام برای یک تبعه آلمانی در عراق که عضو داعش بوده است، رسانه های آلمانی گزارش داده اند که سفارت آلمان رسما به وزارت خارجه عراق در خصوص این حکم اعتراض کرده است.

مهر نوشت: سفارت آلمان در بغداد با اعلام اعتراض رسمی به وزارت خارجه عراق، به حکم اعدام برای یک تبعه آلمانی که در عضویت داعش بوده است واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه های آلمانی گزارش داده اند که وزارت خارجه آلمان از ابتدای هفته جاری از این حکم مطلع بوده است، اما هنوز دولت آلمان واکنش رسمی نسبت به این خبر نداشته است.

عراق چند روز پیش «لمیاء ک» یک عضو گروهک تروریستی داعش را که تابعیت آلمانی هم دارد به اعدام محکوم کرد، این زن داعشی به همراه دخترش به سوریه سفر کرده بود تا به عضویت گروهک تروریستی داعش در آید.

بر اساس این خبر، دولت آلمان از صدور حکم اعدام برای او شوکه شده است و وزارت خارجه آلمان پیشتر به صورت رسمی از دولت عراق خواسته بود تا تروریست های زن آلمانی را بعد از صدور حکم حبس به دولت آلمان تحویل دهد.

اما دولت عراق این بار برای این عضو گروهک تروریستی داعش که متهم به همکاری با عناصر داعش بر ضد نیروهای ارتش عراق بوده است و به همراه ۴ زن آلمانی دیگر بعد از آزادسازی موصل بازداشت شده حکم اعدام صادر کرده است.

الشرق الاوسط گزارش داد که لمیاء ۵۰ ساله که در مغرب (مراکش) متولد شده است و تابعیت آلمان را هم دارد از سال ۲۰۱۰ تحت نظارت شدید پلیس آلمان بوده است زیرا در فضای مجازی از عملیات های تروریستی مختلف حمایت می کرده و سال ۲۰۱۲ هم از اقدام تروریستی «حمد مراح» در شهر تولوز فرانسه که منجر به کشته شدن یک پلیس و چند کودک شده بود حمایت کرده بود.

مسئولان عراقی بارها به مسئولان آلمانی اجازه داده اند تا با اتباع این کشور که در عضویت گروهک تروریستی داعش بوده اند در زندان دیدار کنند. ناظران آلمانی معتقدند که زندانیان زن عضو داعش می توانند اطلاعات زیادی به مسئولان آلمانی بدهند که در تلاش های این کشور برای مقابله با تروریسم مفید خواهد بود.

دست کم ۷۹۰ شهروند آلمانی در سوریه و عراق در عضویت گروهک تروریستی داعش بوده اند که ۲۰۰ تن از آنها زن بوده اند. بر اساس این خبر تاکنون دست کم ۱۵۰ نفر از اعضای آلمانی داعش در سوریه و عراق کشته شده اند و یک سوم آنها نیز به آلمان بازگشته اند.

منبع: مهر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد