Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@02:03:34 GMT

آغاز به کارجشنواره بین المللی فیلم رشددرسپیدان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۹۳۷۵

آغاز به کارجشنواره بین المللی فیلم رشددرسپیدان

مراسم افتتاحیه چهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشدباحضورمسولین شهرستانی ،مربیان و دانش آموزان درسالن شهیدقنوتی شهر اردکان برگزارگردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛جشنواره بین المللی فیلم رشد یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین جشنواره های ایرانی و جهانی است که از حضور فیلم سازان تقریبا حرفه ای، فیلمسازان معلم و دانش آموزان فیلم ساز بهره مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم رشد درسپیدان همزمان باچهل وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد برگزارگردید.

این مراسم باحضورمسؤلین آموزش وپرورش وبرخی از ادارات شهرستان،معلمان ودانش آموزان درسالن شهیدقنوتی برگزار وپس ازنمایش چندفیلم به تعدادی ازدانش آموزان که توانستند اهداف فیلم ها را بیان نمایند جوائزی اهداء شد.

گفتنی است جشنواره فیلم رشد باپخش 40فیلم باموضوعات مختلف به منظورافزایش انگیزه وارتقاء آموزش ومهارت های زندگی دربین دانش آموزان باهمکاری آموزش وپرورش وچندین نهادفرهنگی برگزارمی گردد.

علیرضا افشار معاون آموزشی آموزش وپرورش سپیدان گفت: هر دانش آموز و فرهنگی با استفاده از گوشی تلفن همراه و داشتن یک سوژه می تواند یک فیلم کوتاه برای حضور در جشنواره ساخته و طبق فراخوانی که هر ساله در اردیبهشت ماه توسط دفتر جشنواره منتشر می شود، میتوانددر جشنواره شرکت کند.

معاون آموزشی آموزش وپرورش سپیدان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نمایش این فیلم ها در قالب جشنواره فیلم رشد درسپیدان بیان کرد:برخی از این فیلم ها در سطح مدارس شهرستان سپیدان نمایش داده می شود.

افشار با بیان اینکه این تعداد فیلم توسط دانش آموزان و فرهنگیان ساخته شده است، افزود: موضوع این فیلم ها در قالب آموزشی، تربیتی، فرهنگی و داستان های قرآنی است.

وی اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد را نوآوری، خلاقیت، بالابردن سطح کیفی فیلم ها و ایجاد فرصت و انگیزه در توسعه آموزش و فرهنگ مدارس برشمرد و تأکید کرد: برگزاری این جشنواره در راستای رشد فکری، فرهنگی و روش های آموزشی در زمینه پرورش است.

معاون آموزشی آموزش وپرورش سپیدان ادامه داد: هنر نمایش یکی از تأثیرگذارترین عناصر زیباشناختی بوده که بستر لازم برای انتقال تجربه و نهادینه کردن فرهنگ را با استفاده از هنر تصویر فراهم می کند.

افشار یکی از زمینه های توطئه دشمن علیه کشور را تأثیر بر روی فرهنگ و باورهای مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: دشمنان با تولید محصولات به اصطلاح فرهنگی تلاش می کنند تا جوانان و نوجوانان را از مسیر انقلاب و اسلام منحرف کنند.

معاون آموزشی آموزش وپرورش سپیدان دراین مراسم گفت:امسال سال چهارم است که این جشنواره درسپیدان اجرا می شودواین جشنواره درراستای سندتحول بنیادین آموزش وپرورش به صورت متمرکز درسالن شهیدقنوتی وهمچنین به صورت غیرمتمرکزدرمدارس اجرامی شود.

وی افزود:هدف ازبرگزاری این جشنواره،به نمایش گذاشتن فیلم های مختلف باموضوعات:اخلاقی-دینی-آداب ورسوم اجتماعی-فرهنگی و... است که دانش آموزان خارج ازکلاس های درس وتئوری درعمل با این مفاهیم آشنامی شوندوموضوعات مختلف راتمرین می کنند.

وی ادامه داد:پس ازبه نمایش گذاشتن فیلم ها،ازمحتوای آنها ،سولاتی مطرح وبه دانش آموزان منتخب جوائزی اهداء می گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کلاس‌اولی‌ها از امروز | کدام دانش آموزان نمی توانند ثبت نام کنند؟ + ویدئو

دریافت 926 KB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس‌اولی با داشتن برگه سنجش سلامت انجام خواهد شد. در این مرحله ثبت‌نام اتباع انجام نمی‌شود.

کد خبر 850277 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • جشنواره فرهیختگان جوان با رقابت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز آغاز شد
  • جشنواره فرهیختگان جوان آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کلاس‌اولی‌ها از امروز | کدام دانش آموزان نمی توانند ثبت نام کنند؟ + ویدئو
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود