Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@09:09:16 GMT

جزئیات اعطای وام ۱۶۰ میلیونی به زوج‌های تهرانی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۵۰۳۲

ساعت24- صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با دستور بررسی وضعیت تامین مالی و اعطای تسهیلات مسکن‌ها و با حضور مسئولان بانک مرکزی، مدیران بانک‌های مسکن و ملی و همچنین معاونین مربوطه برگزار شد.

سخنگوی کمسیون عمران مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد در تهران به زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان به زوجین ۱۴۰ میلیون تومان وام با سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد در مناطق خارج از بافت فرسوده تعلق گیرد.


صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با دستور بررسی وضعیت تامین مالی و اعطای تسهیلات مسکن‌ها و با حضور مسئولان بانک مرکزی، مدیران بانک‌های مسکن و ملی و همچنین معاونین مربوطه برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه، وضعیت تأمین مالی و اعطای تسهیلات به بخش ساختمانی و بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در ادامه آمارهایی از عملکرد بانک‌ها ارائه شد و بر این اساس روشن شد بانک مسکن در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد صندوق پس‌انداز یکم، صندوق مسکن جوانان، استفاده از اوراق و سپرده‌گذاری اقداماتی انجام داده است.
بدری ادامه داد: در ادامه جلسه همچنین از محل برگشت تسهیلات مسکن مهر، پرداخت تسهیلات به زوجین از صندوق مسکن یکم برنامه‌ریزی شد و مقرر شد در تهران به زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان به زوجین ۱۴۰ میلیون تومان وام با سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹.۵ درصد در مناطق خارج از بافت فرسوده تعلق گیرد.
«وام‌ها به بافت فرسوده ۱۱ تا ۱۲ درصد است و دولت باید تفاوت آن را به بانک‌ها پرداخت کند، اما تاکنون این روال صورت نگرفته است و در عوض بانک‌ها در سال گذشته وام با سود ۱۸ درصد و در سال‌های پیشین با تقسیط ۲۲ و ۲۳ درصد موضوع را پیش برده است».
سخنگوی کمیسیون عمران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در زمینه رونق مسکن عمل نکرده است، گفت: با مقایسه جلسه امروز با جلسه گذشته تفاوت آماری بین عملکرد وزارت راه و شهرسازی و بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها استخراج شده است و این نشان می‌دهد که دولت عزم جدی در حوزه مسکن برای حمایت از این صنعت ندارد. فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۰.۸ درصدی ولادت هستیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.

پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 6097331

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان