Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان استان پایلوت حذف دفترچه‌های بیمه سلامت است گفت: در حال حاضر نرم‌افزار حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و همه مراکز سرپائی استان کرمان راه‌اندازی شده است. ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ استانها کرمان نظرات

محمد جعفری در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تسنیم در کرمان اظهار داشت: بیمه سلامت در استان کرمان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر را تحت پوشش درمانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اداره کل بیمه سلامت یکی از نهادهای اثربخش در حوزه سلامت کشور است گفت: برای انجام ماموریت درمانی جامعه ملکف هستیم با همه موسسات قرارداد همکاری داشته باشیم و ماهیانه 50 میلیارد تومان وجوه برای درمان مردم را پرداخت می‌کنیم.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه اگر به همه ابعاد حوزه سلامت توجه نکنیم، هزینه‌های بهداشت و درمان جامعه افزایش پیدا می‌کند افزود: باید برنامه‌هایی داشته باشیم که مردم کمتر بیمار شوند تا از کیفیت زندگی بهتر و هزینه کمتر بهره‌مند شوند.

جعفری با اشاره به اینکه سطح سواد جامعه افزایش پیدا کرده اما در زمینه سواد سلامت و سواد بیمه‌ای دچار نقص بالایی هستیم خاطر‌نشان کرد: توانمندسازی جامعه در حوزه سلامت در همه کشورها به عنوان یک رکن کلیدی برای بیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای کار شود تا مردم از بروز آسیب‌های جسمی و اجتماعی و روانی در امان باشند و در این راستا نیازمند همکاری تنگاتنگ رسانه‌ها هستیم گفت: بسیاری از مسائل از جمله طریقه نشستن صحیح دانش‌آموزان یا کارمندان و یا سایر مولفه‌های دیگر سلامت، نیازمند اطلاع‌رسانی است و آگاهی‌بخشی به جامعه است.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: به عنوان مثال کاهش مصرف نمک در جامعه یکی دیگر از مولفه‌های سلامت است که با کنترل و کاهش مصرف نمک توسط مردم، هم جامعه سالم‌تر و به دور از انواع بیماری را داریم و هم هزینه‌های درمانی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طریقه استفاده صحیح از دفترچه بیمه به خوبی در بین مردم دیده نمی‌شود گفت: خود درمانی به اقتصاد خانواده ضرر وارد می‌کند و همین موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر در جامعه است.

جعفری از پایلوت بودن استان کرمان در کشور در حذف دفترچه‌های بیمه سلامت خبر داد و افزود: این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری بهتر است تا استفاده از کاغذ از چرخه درمان حذف شود.

وی با بیان اینکه برگه‌هایی که در دفترچه بیمه استفاده می‌شود از آنجا که نوعی کاغذ خاص است هزینه زیادی دارد، اظهار‌ داشت: از طرفی این دفاتر مانند چک سفید امضا در دست مردم است و در بعضی مواقع از آن سوءاستفاده می‌شود.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر نرم‌افزار حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و همه مراکز سرپائی استان کرمان راه‌اندازی شده است گفت: در حال ورود به مطب‌ها هستیم و نرم‌افزار ویژه مطب در حال تهیه است که امیدواریم نسخه نهایی آن تا پایان سال انجام شود.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند