Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ماکت کاخ عالی‌قاپو به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ نصف جهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برپا شد.

فریدون الله یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اصفهان از جمله نخستین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: میراث فرهنگی اصفهان امسال با رویکردی متفاوت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران حضور یافته است و توانمندی‌های اصفهان در حوزه صنایع دستی و بسته های توسعه کمی و کیفی گردشگری را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نماد کاخ عالی‌قاپو در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران قرار گرفته است، ابراز داشت: غرفه میراث فرهنگی اصفهان به شکل جزیره است و ماکت بزرگ کاخ عالی‌قاپو در آن به عنوان نمادی از بناهای تاریخی و باشکوه اصفهان برپا شده است.

رونمائی از سامانه جدید هوشمند خدمات مسافریار

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات گردشگری اصفهان در ۲۵ حوزه به فعالان گردشگری کشور ارائه می شود، تاکید کرد: رونمائی از سامانه جدید هوشمند خدمات مسافریار، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ۲۴ شهرستان استان اصفهان، ارائه نرم افزارهای گردشگری، کارت پستال و معرفی مسیرهای گردشگری طبیعی، فرهنگی و مذهبی و صنایع دستی استان از جمله اقداماتی است که در راستای آشنایی بازدیدکنندگان با جاذبه‌های این استان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز گردشگری و شهر جهانی صنایع دستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی طرح اطلس غذاهای سنتی استان اصفهان، معرفی آداب و رسوم گردشگری عشایری استان، معرفی برندهای گیاهی و محصولات مرکبات استان در حوزه گردشگری روستائی و معرفی سوغات اصفهان از دیگر فعالیت‌های غرفه اصفهان است.

بازدید مجازی از بناهای تاریخی، ارائه تصاویر سه بعدی و معرفی اپلیکیشن های گردشگری

الله‌یاری تاکید کرد: بازدید مجازی از بناهای تاریخی، ارائه تصاویر سه بعدی و معرفی اپلیکیشن های گردشگری قابل نصب بروی تلفن های همراه از بخش‌های جذاب نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی اصفهان در راستای فراهم سازی زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان اقدامات متنوعی از جمله ایجاد اقامتگاه‌های مختلف بومگردی، هتل و مجموعه‌های گردشگری را jدارک دیده است و تلاش می کند روند ارائه مجوز برای این مجموعه‌ها را به خوبی تسهیل کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین شجاعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعات لازم درباره چرخه سوخت، تولید کیک زرد، راکتورهای بزرگ و کوچک، توانمندی و بومی سازی ساخت قطعات یدکی‌ مورد نیاز واحد یکم نیروگاه بوشهر، پسمانداری و نظام ایمنی و بخش‌های دیگر در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی ادامه داد: مهمترین بخش نمایشگاه ارائه توانمندی کشور در تولید انواع دوتریم آب سنگین است و انواع رادیوداروهای درمانی و تشخیصی و توسعه فناوری پلاسما در پزشکی، سلامت ومحیط زیست و بحث گداخت و تولید ایزوتوپ های پایدار تلوریوم۱۳۰ و ایردیوم ۱۹۳ است.

وی گفت همچنین درباره شتابدهنده صنعتی و کاربرد پرتوها هم دستاوردهایی برای ارائه داریم.

شجاعی همچنین گفت که بخش تازه‌ای در این نمایشگاه وجود دارد به نام «زنان در صنعت هسته‌ای» که قابل توجه است.

وی تصریح کرد که ۹۰ درصد دستاوردهای نمایش داده شده در این نمایشگاه بومی شده ایران است و از این جهت برای میهمانان قابل توجه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903362

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم