Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@01:27:28 GMT

زندانیان حزب دموکرات ترکیه اعتصاب غذا کردند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۱۹۱۹۴

رویداد۲۴-شماری از اعضای زندانی حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) از جمله فیگن یوکسگداغ در مخالفت با حمله ترکیه به عفرین واقع در شمال سوریه موسوم به شاخه زیتون دست به اعتصاب غذای سه روزه زدند. بر اساس اطلاعیه منتشره از رسانه های اجتماعی مرتبط با این تشکیلات سیاسی، شماری از اعضای ارشد این حزب در زندان از جمله فیگن یوکسگداغ نماینده سابق مجلس از شهر وان، آیسل توغلوک معاون حزب دموکراتیک خلق ها، چاغلار دمیرل معاون حزب دموکراتیک خلق ها، بورجو چلیک نماینده سابق مجلس از شهر موش، گولسر یلدریم نماینده سابق مجلس از شهر ماردین، گولتان کیشاناک شهردار سابق دیاربکر، نور حیات آلتون شهردار سابق درسیم، ادیبه شاهین نماینده سابق مجلس از شهر تونجالی دست به اعتصاب غذای سه روز به نشانه اعتراض به عملیات عفرین زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام رسانه های ترکیه، پس از گذشت 6 روز از آغاز عملیات ارتش ترکیه در عفرین موسوم به شاخه زیتون، بسیاری از مراکز استراتژیک و انبار تسلیحاتی معارضان کرد سوری منهدم و نزدیک به 300 تروریست حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) کشته شدند.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

دادستانی های شهر های مختلف ترکیه، تحقیقات قضایی از مخالفین عملیات عفرین را آغاز کردند و بر اساس آخرین اخبار رسانه های ترکیه تاکنون بیش از 30 نفر از جمله چهار روزنامه نگار دستگیر و تحقیقات قضایی بیش از 57 نفر آغاز شده است.

تحقیقات قضایی از آیهان بیلگن و نادر یلدریم نمایندگان مجلس و عضو حزب دموکراتیک خلق ها نیز انجام شده است.

ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرده و پس از آن نمایندگان بی شماری به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند و در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال 1395 بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند