Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران روز جمعه در بوشهر با تعیین استان مازندران به عنوان میزبان برگزاری شانزدهمین کنفراس به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، نایب رئیس اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران در این آیین گفت: در پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در بوشهر معلمان در قالب 9 کارگاه آموزشی، 70 پوستر و 30 مقاله با آخرین یافته های آموزش ریاضی ، شیوه های جدید تدریس، چگونگی برخورد با دانش آموزان و ایجاد ارتباط با درس آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولی الله خان پور افزود: ارتقای آموزش معلمان، بهبود بخشی به آموزش ریاضی، بررسی چالش های آموزش و شیوه های آموزش ریاضی بویژه در مقطع ابتدایی که پایه و اساس آموزش دانش آموزان است از هدف های برگزاری پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران است.
دبیر کمیته اجرایی پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران گفت: در سالهای اخیر با شناخت فرصت ها و تهدیدها، چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه آموزش طرح تقویت بنیه علمی با حمایت بخش های مختلف تدوین و اجرایی شد.
حسین درتاج اضافه کرد: دریافتیم که بخشی از موفقیتمان در این عرصه می تواند ناشی از توجه به نیروی انسانی و ایجاد جنب و جوش، شور و شعف علمی، درس پژوهی و اقدام پژوهی توسط آموزگاران و دبیران باشد.
وی بیان کرد: به همین دلیل توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت و به موازات آن برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دوره های ضمن خدمت و آموزش نیروی انسانی در راس برنامه های آموزش و پرورش قرار گرفت.
درتاج اضافه کرد: در این ارتباط برای تکمیل دوره های آموزشی ضمن خدمت معلمان، پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور به عنوان مهمترین رویداد علمی بزرگ برای انگیزه بخشی و سرعت دادن به حرکت ایجاد شده در بوشهر برگزار شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای برگزای هرچه بهتر این کنفرانس کارگروه‌های هفت گانه شامل دبیرخانه و هماهنگی، روابط عمومی و تبلیغات، پشتیبانی و تدارکات، تشریفات، فناوری و امور سایت، تامین و انتظام و ارزشیابی و نظارت تشکیل شد.
درتاج ادامه داد: همچنین فراخوان مقالات، داوری و انتخاب آنان توسط کمیته علمی متناسب با تقویم اجرایی و با وجود تنگنای زمانی به انجام رسید و به شرکت کنندگان اعلام شد.
وی بیان کرد: علاوه بر حمایت همه جانبه و همراهی های مورد نیاز مدیرکل، مشارکت بخش های درون سازمانی و برون سازمانی، فوران عنصر همدلی و نگرش تیمی، تلاش وافر همه بخش ها و بویژه اتحاد، انسجام و هماهنگی میان کمیته های علمی و اجرایی از دیگر جنبه های ممتاز این کنفرانس بود.
دبیر کمیته اجرایی پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران گفت: در این کنفرانس علمی کارگاه‌های آموزشی برای حدود 500 آموزگار و دبیر ریاضی با حضور هشت نفر از مولفان کتاب های درسی برگزار شد.
درتاج، از دستگاه های اجرایی حامی و همراه پانزدهمین کنفرانس ریاضی ایران از جمله منطقه ویژه پارس جنوبی، پتروشیمی مروارید و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی کرد.
در پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی کشور در بوشهر حدود 300 مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از داوری 92مقاله پذیرفته شد که در طول برگزاری کنفرانس به صورت سخنرانی و ارائه پوستر به اجرا درآمد.
در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از دستاوردها و دست سازهای ریاضی از استان های مختلف در معرض دید قرار گرفت و ساخته های مرتبط با علوم ریاضی و کتاب آموزشی و کمک درسی ارائه شد.
برگزاری کلاس های آموزشی، سخنرانی علمی، گردشگری در مناطق دیدنی بوشهر، بخش دیگری از پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران به میزبانی بوشهر بود.
در مراسم اختتامیه این کنفرانس نیز که با حضور آموزگاران ریاضی از سراسر کشور برگزار شد از 25 آموزگار پیشکسوت بوشهری تجلیل به عمل آمد.
همچنین از دستگاه های اجرایی که برای برگزاری این کنفرانس با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همکاری داشتند، تجلیل و تقدیر شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم