Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا دارابی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه شاغل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حدود پنج هزار پرستار از این تعداد در بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در مراکز درمانی زیر پوشش سپاه، دانشگاه آزاد، تامین اجتماعی و ارتش فعال هستند.
وی تعداد مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی را 47 بیمارستان عنوان کرد و ادامه گفت: مسئولان این دانشگاه در راستای پرداخت معوقات پرستاران شاغل زیر پوشش این مجموعه در استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: رفع مشکلات پرستاران و پرداخت معوقات آنان از وظایفی است که دنبال می شود و امید است با تامین منابع مالی لازم بزودی این مشکل برطرف شود.
دارابی با تبریک روز پرستار به تمامی فعالان عرصه پرستاری خاطر نشان کرد: پرستاری هنری آمیخته با عشق است و پرستاران با الگوگیری از حضرت زینب (س) در سخت ترین شرایط و هر زمان و مکانی به بیماران دردمند خدمت می کنند.
وی در ادامه بر آموزش مستمر و مداوم پرستاران تاکید و اظهار کرد: تمام حرف پزشکی اعم از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان نیازمند به روزرسانی علمی خود و تطبیق آن با یافته های علمی و پزشکی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: به طور حتم اگر به روزرسانی علمی پرستاران مورد توجه قرار نگیرد، نمی توان خدمات شایسته ای را به بیماران ارائه داد.

*افزایش رضایت بیماران و پرستاران از اولویت ها است
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی سخنانی گفت: افزایش رضایت مندی بیماران، کارکنان و توجه به اورژانس های بیمارستانی از مهمترین برنامه های این مدیریت است.
محمدحسن عزتی افزود: ابلاغ شیوه نامه مراقبت موردی به تمامی بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه ا مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه پرستاری در سالهای اخیر بوده که بر اساس آن، که در راستای کیفی سازی خدمات اجرا می شود، پرستاران در ابتدای هر نوبت کاری با حضور بر بالین بیمار خود را معرفی کرده و در واقع پرستار هر بیمار مشخص می شود.
وی با بیان اینکه رضایت پرسنل باید در اولویت قرار گیرد، افزود: اگر رضایت مندی پرسنل کسب شود به طور حتم در کیفیت خدمات نیز تاثیرگذار خواهد بود و بر این اساس پیگیری پرداخت معوقات چند ماهه پرسنل در دستور کار است.
عزتی با بیان اینکه فشردگی نوبت های کاری نارضایی پرستاران را موجب می شود، افزود: با وجود اقدامات انجام شده اکنون ضریب تعداد پرستار به تخت در کشور حدود 9 دهم است که این میزان با استاندارد وزارت بهداشت که 1.8 است، فاصله زیادی دارد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره و مراقبت در منزل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از مجموع 80 مجوز صادر شده تاکنون 33 مرکز فعال شده اند.
وی آموزش به بیماران را از دیگر برنامه های این مدیریت عنوان و اظهار کرد: بر اساس این برنامه، کلینیک های سلامت در 26 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه راه اندازی شده است و بیماران به صورت رایگان زیر پوشش آموزش های لازم قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: این کلینیک ها با حضور پرستاران در بیمارستان ها فعال شده است و بیماران ارجاعی توسط پزشکان و یا مراجعه کنندگان را تحت پوشش قرار می دهند.
مراسم روز پرستار امروز با حضور جمعی از معاونان، مدیران و پرستاران در تالار اجتماعات برج سپید مشهد برگزار شد، در این مراسم 82 نفر از پرستاران نمونه حوزه های درمانی، بهداشتی، هلال احمر، سازمان انتقال خون، دانشجویان و اساتید دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند