Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@03:53:10 GMT

دیگر گوشت گاو مصرف نکنید

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۱۹۱۴

دیگر گوشت گاو مصرف نکنید

دکتر مهدی فهیمی؛ متخصص طب سنتی گفت: مزاج "گوشت گوسفند" گرم و تر است، برای مزاج انسان بهترین گوشت، گوشت گوسفند است و در زمان کمتری هضم می‌شود‌.

مصرف گوشت گوسفند باعث تولید خون خوب و تقویت بدن شده و چاق‌کننده است.از دل و جگر و قلوه آن برای تقویت قلب و کبد و کلیه می‌توان استفاده کرد‌ اما بهتر است مغز گوسفند کمتر مصرف شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلح گوشت گوسفند، گشنیز، سماق و مرزه است‌.

اما "گوشت گاو" دارای مزاج سرد و خشک است و به شدت سودازا و مضر است‌.این گوشت باعث غلظت خون می‌شود و برای کبد مناسب نیست‌.

تیرگی پوست‌، افسردگی‌، وسواس‌، واریس‌، بزرگ شدن طحال‌ و بیماریهای روده بدلیل افزایش سودا در بدن اتفاق می‌افتد و مصرف زیاد گوشت گوساله موارد فوق را تشدید می‌کند‌.

فرآورده‌های گوشتی آماده نظیر سوسیس و کالباس بیشتر از گوشت گاو بوده و به این خاطر توصیه به مصرف آنها نمی‌شود‌.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول