Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد صنعتی منفرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوامع روستایی ظرفیت بالایی در زمینه نقش آفرینی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه دارند که استفاده بهینه از این ظرفیت ها نتایج مفید و مثبتی را به همراه دارد.
وی یادآوری کرد: روستاییان به عنوان رکن اساسی حفظ توان اقتصادی کشور و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی، مهمترین نقش را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صنعتی منفرد افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز تحول بنیادین در مباحثی نظیر معیشت و توسعه روستایی است که خوشبختانه دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به توسعه روستایی داشته و تسهیلات خوبی نیز برای رونق اقتصادی در روستاها فراهم کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بهترین یاری گر در اجرای اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی به مردم روستاها هستند و توجه یوژه به این مناطق و برنامه ریزی برای توسعه روستایی علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی، موجب ماندگاری جمعیت مولد به ویژه جوانان در این مناطق شده و جامعه را از پیامدهای مهاجرت و حاشیه نشینی، مشاغل کاذب و فقر را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: بیکاری در روستاها باعث به وجود آمدن بحران حاشیه‌نشینی در شهرها شده در صورت شکوفایی و توانمند اقتصاد روستاها، ساکنان این مناطق کمتر به روستا مهاجرت می کنند که تحقق این مهم از حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری می‌ کند و بنابراین باید همراه با توسعه زیرساخت‌های روستایی، اقتصاد خانوار روستایی نیز توسعه یابد.
صنعتی منفرد خاطر نشان کرد: خدمت به مردم در مناطق دوردست، صعب العبور و کم برخوردار روستایی، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بنیاد مسکن این امر را وظیفه خود دانسته و همواره در راستای خدمت رسانی به این مناطق تلاش کرده است.
به گزارش ایرنا ، بر اساس سرشماری سال 95 از جمعیت یک میلیون و 574 هزار و 61 نفری این استان 346 هزار و 284 نفر در روستاهای استان ساکن هستند و این استان 905 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** خبرنگار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند