Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:26:28 GMT

۱۳۶۷ روستایی مازندران در سامانه کارا ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۳۳۱۸

۱۳۶۷ روستایی مازندران در سامانه کارا ثبت نام کردند

ساری - استاندار مازندران با باین اینکه فقرزدایی از برنامه های دولت است از ثبت نام هزار و ۳۶۷ نفر از روستاییان در سامانه کارا برای اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، فقرزدایی و رفع محرومیت را از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید دانست و با اشاره به ثبت نامه هزار و ۳۶۷ نفر در سامانه کارا افزود: هدف اساسی، از اعطای اعتبارات ارزان قیمت به افراد تحت پوشش، تقویت خود اشتغالی به منظور رفع فقر، توانمند سازی و پایداری این وضعیت بدون نیاز به جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با تاکید بر این که برنامه فقرزدایی باید با جدیت دنبال شود و صرفا بعنوان یک وظیفه اداری تلقی نگردد، افزود: نظارت دقیق صورت گیرد تا اعتبارات بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ پس از پرداخت به صورت موثر در جهت تقویت اشتغال و معیشت خانواده ها صرف شود.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هم چنین تخصیص اعتبارات اشتغالزایی روستایی از منابع صندوق توسعه ملی را ایجاد اشتغال مولد به منظور تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد و یاد آور شد: مدیران، تحقق این هدف را نصب العین قرار دهند و تیم مدیریتی خود در شهرستان ها را برای افزایش اثربخشی طرح، توانمند سازی کنند.

استاندار با تاکید بر این که هدف گذاری تسهیلات اشتغال روستایی، سهم و سرانه هر شهرستان و فرآیندها، عملکردها و آیین نامه های مرتبط با آن مشخص شده است، گفت: نظارت صحیح صورت گیرد تا پرونده ها در مسیر مشخص خود پیش برود و با غربالگری، تسهیلات به اهل آن و جامعه هدف پرداخت شود.

اسلامی، بر اعزام نیروهای کارشناسی از ادارات کل به شهرستان ها جهت تسریع در کار و توانمند سازی تیم مدیریتی شهرستان ها تاکید کرد و اظهار داشت: احکام اعضای کارگروه نظارت بر پرداخت تسهیلات صادر شده و بزودی این کارگروه در شهرستان ها فعال می شوند.

استاندار مازندران، تصریح نمود: تسهیلات اشتغالزایی که دولت برای روستاها اختصاص داده، باید در مسیر واقعی آن هزینه شود.

اسلامی افزود: شاید برخی از افراد بخواهند برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت روستایی  حتی فرآیند کاری خود را تغییر دهند، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که از ورود این افراد که به دنبال تسهیلات صرف بدون ایجاد اشتغال هستند، ممانعت بعمل آید.

وی اظهارداشت: دولت تسهیلات روستایی را برای فقرزادیی در این مناطق اختصاص داده و باید در این جهت نیز هزینه شود.

اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه تسهیلات پیش بینی شده اشتغال روستایی و عشایری برای مازندران را ۱۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم که ۳.۹۴ درصد از سهم کل کشور است در شهرستان ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به متقاضیان قابل پرداخت است.

اصغری با اعلام این که تاکنون ۱۳۶۷ نفر در سامانه کارآ ثبت نام کردند افزود: از این تعداد بیشترین ثبت نام ها در حوزه کشاورزی بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری