Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا – معاون اول رییس جمهوری آیین نامه اجرایی ماده (12) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه 20 دی ماه 1396 به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (12)قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران - مصوب 1391- ، آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:
ماده(1) در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران
ب- قانون: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- مصوب 1391-
پ- دستگاه‌ها: دستگاه‌های موضوع ماده (2) قانون
ت- بیمه پایه: خدماتی که در چارچوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور- مصوب 1373- ، مصوبات شواری عالی بیمه سلامت کشور و هیات وزیران تعیین می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ث- بیمه تکمیلی: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی که خارج از تعهدات بیمه پایه است.
ماده(2) افراد مشمول این آیین‌نامه شامل گروه‌های ذیل می‌باشد:
الف- والدین، همسر و فرزند شهید، مفقود الاثر و اسیر
ب - جانبازان و افراد تحت تکفل آنان
پ- آزادگان و افراد تحت تکفل آنان
ماده(3) سرانه بیمه سلامت پایه هر ساله با پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیئت وزیران تصویب و سرانه بیمه تکمیلی حداکثر تا سقف (5/2) برابر بیمه پایه تعیین می‌گردد.
ماده(4) تعرفه خدمات تشخیصی، درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی می‌باشد.
ماده(5) حدود خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس بیمه پایه و تکمیلی به شرح جدول مندرج در همین ماده تعیین می‌شود.
ماده(6) خدمات بهداشتی و درمانی که هزینه های آن مطابق مقررات دستگاه ذی‌ربط قابل پرداخت نبوده و در تعهد صندوق‌های بیمه درمانی (بیمه پایه- تکمیلی) نیز نمی باشد مطابق ضوابطی که توسط بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، صرفاً برای جانبازان، والدین شهدا و همسر و فرزندان شهدای دارای بیماری صعب العلاج و همسر و فرزندان تحت تکفل جانبازان و آزادگان دارای بیماری صعب‌العلاج در چارچوب کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سقف اعتبارات مصوب مربوط قابل ارایه می باشد.
ماده(7) به منظور اجرای این آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه دستورالعمل‌ها و ضوابط جاری خود را متناسب با احکام این آیین‌نامه بازنگری و ابلاغ نمایند.
ماده(8) سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه تمهیدات لازم برای جلوگیری از پرداخت مضاعف سرانه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران موضوع این آیین‌نامه را تهیه و اجرا نماید.
اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور، بهداشت، درمان و پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:کاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه دی؛ نخبگان شاهد و ایثارگر، با اهدای لوحی از تلاش های مجموعه شرکت بیمه دی در جهت بهبود و تسریع خدمت رسانی تشکر و قدردانی کردند. متن این پیام تشکر به این شرح است:

«مَن لَم یَشکُرِ المَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالِقَ

با سلام و احترام مجموعه نخبگان شاهد و ایثارگر وظیفه خود می‌داند که از همه مدیران جهادی، با کفایت، خدوم و دلسوز شرکت بیمه دی و نیز از تمامی کارکنان وظیفه‌شناس و زحمتکش آن سپاسگزاری و قدردانی کند.

بیمه دی در سال گذشته در مواجهه با مشکلات خانواده بزرگ ایثارگران، همه توان خود را به کار گرفت تا در یک بازه زمانی کوتاه، گام‌های مثبت بزرگ و مهمی را در راستای اهداف جامعه ایثارگر و رفع مشکلات آنان بردارد و با اراده و درایت و برنامه‌ریزی اصولی خود به ایشان آرامش و اطمینان از اجرای صحیح، منظم و به‌موقع امورشان را هدیه کند. ما این آرامش خود را مرهون تلاش‌های بی‌دریغ شما عزیزان بیمه دی می‌دانیم و از خداوند متعال برایتان بهروزی و سعادتمندی در دنیا و آخرت را می‌طلبیم. ایران قطعا با داشتن مدیران و کارکنانی کاردان و دلسوز و ایثارگر چون شما می‌تواند همیشه به خود ببالد و سرافراز باشد.

اضافه می‌کنیم که این تشکر ویژه و خالصانه از مدیریت و کارکنان بیمه دی در مقابل گستره حمایت‌ها، تلاش‌ها، هماهنگی‌ها در انجام تعهدات و رفع نگرانی از مجموعه ما، هرچند ناچیز است، اما امیدواریم انگیزه‌ای باشد تا خدمتگزاری، ایده‌پردازی‌ و نوآوری‌های شما عزیزان همچنان استمرار یابد و به‌عنوان یک منش و الگوی فرهنگی در چارچوب خدمتگزاری در جامعه نهادینه شود.

با تقدیم احترامات

مجموعه نخبگان شاهد و ایثارگر

گفتنی است شرکت بیمه دی در ماه های اخیر با اجرای برنامه ها و اقداماتی از جمله کاهش مدت زمان پرداخت خسارت ها، تکریم ارباب رجوع، راه اندازی سیستم نظرسنجی، افزایش تعداد مراکز درمانی در سطح کشور و .... در جهت کسب رضایتمندی حداکثری مشتریان به ویژه قشر معزز خانواده شهدا و ایثارگران کوشیده است.

دیگر خبرها

  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی