Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:11:34 GMT

حمایت شورای اسلامی شهر از ساخت هتل در قم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۵۵۷۵

حمایت شورای اسلامی شهر از ساخت هتل در قم

قم - اعضای شورای اسلامی شهر قم بر حمایت از ساخت هتل و افزایش تخت‌های اقامتی در قم تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر قم شامگاه شنبه در سالن شهید باکری شورای شهر برگزار شد. نخستین لایحه مطرح شده در این جلسه مربوط به ساخت یک هتل در پردیسان بود که دو فوریت آن هفته گذشته به تصویب نرسیده و در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به درخواست کاهش ۳۰ درصدی عوارض ساخت این هتل و تقسیط ۳۶ ماهه باقیمانده توسط شهرداری گفت: در کمیسیون تصویب شد که ۳۰ درصد عوارض تخفیف داده شود. ۴۰۰ میلیون تومان نقد پرداخت شده و مابقی هم در اقساط ۲۴ ماهه تقسیط شود.

وی با اشاره به اینکه این نخستین پروژه ساخت هتل در پردیسان است، اظهار کرد: سیاست شورا تشویق به احداث فضاهای گردشگری است و به همین دلیل در این پرونده مساعدت شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در مجموع دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عوارض برای این پروژه محاسبه شده است.

تخفیف ۷۰ درصدی عوارض هتل در بافت فرسوده

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده هتل‌ها تا ۷۰ درصد از تخفیف عوارض استفاده می‌کنند، گفت: در مورد این هتل این تخفیف شامل نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد تخفیف دهه فجر اعمال شده است.

اخوان معتقد است بسیاری از کلان شهرها مزیت‌های بیشتری نسبت به این پروژه برای ساخت هتل قائل می‌شوند.

زین‌العابدین قراچورلو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در مخالفت با این لایحه افزود: برای اقامتی باید تخفیف داد اما برای تجاری و فست فود و تالار و رستوران قرار نیست تخفیف بدهیم.

وی ادامه داد: ما برای تشویق قسمت هتل را باید تخفیف قائل شویم اما جایی که تجاری سازی هست باید حق شهرداری را بگیریم.

لزوم تعریف رویه مشخص برای حمایت از هتل‌سازی

این عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه عوارض تغییر کاربری در این پروژه باید تجاری حساب می‌شد، افزود: واقعیت این است که مالک تنها ۱۵ درصد را پرداخت می‌کند و تجاری‌ها را صنعتی حساب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید رویه مشخصی برای تخفیف‌ها وجود داشته باشد گفت: نمی‌شود اگر من دسترسی به مسئولان داشتم تخفیف بگیرم و دیگران تخفیف نگیرند.

علیرضا احمدی، عضو دیگر شورای شهر قم با اشاره به اینکه این هتل ۳۰ کیلومتر از شهر قم فاصله دارد، ادامه داد: اگر ما اجازه دهیم در چنین جاهایی این ساختمان‌ها ساخته شود ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شهر قم پیشرفت کند باید نگاهمان را باز کنیم. با نگاه بسته نمی‌توان شهر را توسعه داد.

حسین اسلامی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت هم گفت: اقامتی‌ها و مکان‌هایی که ارتباط کامل با هتل دارند باید مشمول تخفیف شوند اما در رابطه با تجاری‌های محض باید مثل همه تجاری‌های منطقه باشد.

هتل نیاز اساسی قم است

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، دیگر عضو شورای شهر قم هم افزود: یکی از نیازهای اساسی قم برای زائرپذیری هتل است و هر کسی بخواهد در قم هتل بسازد باید حمایت شود.

شهردار قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه شورای شهر در گذشته ضوابطی برای حمایت از هتل‌سازی تدوین کرده است، گفت: از جمله این ضوابط یک طبقه تجاری برای هتل‌ها است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه رستوران‌ها و واحدهای تجاری از ملزومات هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره هستند افزود: درجات هتل الزاماتی را برای ساخت هتل و خدمات جنبی ایجاب می‌کند که نباید آن‌ها را جدا از کاربری اقامتی دید. در این پروژه هم تجاری‌ها از داخل است و به بیرون راه ندارد و جزو ملزومات هتل محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از هتل‌سازی در قم اظهار کرد: هر چه تعداد هتل‌ها بیشتر شود مشکل ماندگاری گردشگر در شهر قم کمتر خواهد شد و این برای ما یک امتیاز است.

در نهایت این لایحه برای تخفیف ۳۰ درصدی و اقساط ۲۴ ماهه پرداخت عوارض هتلی در پردیسان تصویب شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند