Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله استانی المپیاد فرش با رقابت دانشجویان در ۴ رشته بافت، رنگرزی، طراحی و مرمت و دانش آموزان در ۳ رشته بافت، رنگرزی، طراحی برگزار شد که طی نتایج آن ۱۹ دانشجو و دانش آموز جهت اعزام به المپیاد کشوری، برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی افزود: در بخش دانش آموزی در مهارت بافت، سحرقوی بنیاد امام قلی (پژوهش گلبهار) فاطمه حیدری (تبادکان)، فاطمه خالقی (ناحیه چهار) و نرگس آهنگری (ناحیه یک)، در مهارت رنگرزی، فاطمه غنی کاتب (تبادکان)، ملیحه بلال (ناحیه چهار)، زهره تند خلقی (ناحیه هفت) و زهرا بندان (ناحیه هفت)، در مهارت طرح ورنگ، زهرا تقی پور (ناحیه چهار)، زهرا واعظی (تبادکان)، مهلا دنیوی (ناحیه دو) و آزاده تاج پور (ناحیه هفت)، به ترتیب به رتبه‌های اول تا چهارم دست یافتند.
وی گفت: در بخش دانشجویی نیز از مرکز علمی کاربردی بازرگانی، در مقطع کاردانی، فاطمه نادی در گرایش طراحی، فاطمه خیرخواه در گرایش بافت، حسین کاوسیان در گرایش مرمت و سارا بابایی مقدم در گرایش رنگرزی و در مقطع کارشناسی، یگانه مطلق در گرایش طراحی، مبارکه پزشکی در گرایش بافت و سمانه لطفی در گرایش رنگرزی، به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شده اند.
 رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: المپیاد کشوری فرش دستباف در حالی در استان اصفهان شهر کاشان برگزار می‌شود که دانش آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی خود پا به مرحله ملی و کشوری می‌گذارند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده‌ها مشخص می‌شوند.
کاظمی افزود: المپیاد فرش دستباف ایران هر ساله با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنرـ صنعت فرش برگزار می‌شود در این راستا برای ایجاد رقابتی سالم و شرایطی یکسان در سطح دانش آموزی المپیاد، دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های کار‌دانش و فنی- حرفه‌ای رشته فرش دستباف و دانشجویان رشته فرش دستباف در مقاطع کاردانی، کارشناسی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی رقابت می‌کنند.
وی گفت: با توجه به تخصصی بودن المپیاد ملی و کشوری، سوال‌ها توسط اساتید دانشگاه در رشته فرش، صاحب نظران فرش دستباف و دبیران منتخب آموزش و پرورش طراحی می‌شود و داوران و ناظرانی نیز از اساتید، صاحب نظران و نخبگان این هنر - صنعت بر نحوه اجرای مسابقات نظارت دارند و مسئولیت برگزاری مرحله کشوری بر عهده معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران می‌باشد.
کاظمی گفت: همچنین پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی به آنان اعطا می‌شود.   انتهای پیام//ف.ج   معرفی نفرات برگزیده  مرحله استانی المپیاد فرش دستباف

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازسازمان امور دانشجویان، رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان اعلام شد. المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی/

۱- دیجیتال «فیفا۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودروهای خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودروهای خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه های ورزشی، پیش بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

کد خبر 6090902

دیگر خبرها

  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک