Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@02:26:30 GMT

لایه برداری وشفافیت پوست باگریپ فروت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۵۲۴۰

لایه برداری وشفافیت پوست باگریپ فروت

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  گریپ فروت جزو بهترین میوه های دوستدار پوست است. با استفاده از این گیاه می توانید لایه برداری مناسب و طبیعی برای پوستتان تهیه کنید. اگر می خواهید خشکی پوستتان را برطرف کنید بهتر است روش تهیه این اسکراب را بیاموزید. گریپ فروت برای رفع خشکی پوست مفید است و پوست صورت را شفاف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لایه‌برداری یا اسکراب پوست یک نکته کلیدی و مهم در برطرف کردن خشکی پوست مخصوصا در فصل سرد زمستان است. اغلب ما از اهمیت ویژه این موضوع آگاه نیستیم و نمی‌دانیم لایه‌برداری پوست تا چه میزان می‌تواند برای حفظ سلامت پوست ما ضروری و حیاتی باشد. لازم است بدانید اگر پوست‌ خود را اسکراب نکنید هر چقدر هم از کرم، مرطوب‌کننده و لوسیون‌های گران‌قیمت استفاده کنید باز هم امکان اینکه پوست‌تان به طور کامل مرطوب شود وجود نخواهد داشت.


در حقیقت عملکرد یک اسکراب‌کننده به شکلی است که ابتدا پوست‌های مرده روی سطح پوست را از بین برده و بدین شکل پوست می‌تواند بهتر تنفس کند و عملکرد بهتری داشته باشد. برای اسکراب کردن پوست‌تان کافی است تا کمی خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از مواد طبیعی که در اطراف‌ خود دارید یک لایه‌بردار طبیعی و مفید درست کنید. خوش‌بختانه گریپ‌فروت یکی از میوه‌های خوش‌طعم زمستانی، جز آن دسته از میوه‌هایی است که خواص بسیار زیادی برای پوست بدن ما دارد. در ادامه این مطلب با روش ساخت لایه‌بردار پوست با استفاده از گریپ‌فروت آشنا خواهید شد.


مواد لازم:


– ۱ فنجان شکر


– نصف گریپ‌فروت


– ۵ قطره روغن لاوندر (اسطوخودوس)


– ۳ قاشق غذا‌خوری روغن آووکادو یا آووکادو له شده


طرز تهیه:

ابتدا آب گریپ‌فروت را بگیرید و اگر هسته دارد آن را جدا کنید. در یک ظرف مناسب، آب‌میوه و شکر را با هم مخلوط کرده و بعد روغن یا خود آووکادو له شده را به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید و بعد روغن لاوندر را هم به سایر مواد اضافه کنید و مجددا هم بزنید. قبل از استفاده از اسکراب اول پوست خود را تمیز کنید و بعد به اندازه نصف یک اسکناس از مواد را برداشته روی صورت‌تان بمالید. دقت داشته باشید اسکراب با چشمان‌تان تماس نداشته باشد.


با استفاده از انگشت وسط و انگشت حلقه به شکل دایر‌ه‌وار خیلی آرام مواد را روی تمام سطح پوست‌تان پخش کنید. سعس کنید به هیچ عنوان به پوست‌تان فشار وارد نکنید و خیلی آهسته لایه‌برداری را انجام دهید و برای اسکراب لب وقت بیشتری صرف کنید. پس از اینکه تمام سطح صورت را اسکراب کردید آن را با آب‌گرم بشویید. همیشه بعد از لایه‌برداری استفاده از یک نرم‌کننده مناسب با پوست‌تان را فراموش نکنید. می‌توانید باقی مانده مواد را در یک ظرف دردار ریخته و برای مدت زمان یک هفته در یخچال نگه‌داری کنید.


رکنا

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز

عبدالرسول پورعباس روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ رشته علوم تجربی در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: یک مورد تخلف در تهران داشتیم که تلاش داشت از دفترچه سوالات عکس بگیرد، اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استان‌های جنوبی برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون تلاش داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که وی هم دستگیر شد.

وی اظهار داشت: رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است.

پورعباس افزود: امروز روز سخت ماست و گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمایشی گزینش می‌شوند و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند، اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند. مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم شورای حفاظت آزمون هستند و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است.

پورعباس ادامه داد: برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلید‌های آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلید‌ها جمع‌آوری شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز تخلفی در آزمون خواهیم داشت، گفت: امیدواریم تخلف نداشته باشیم. در این زمینه آمادگی کامل داریم و همه تجهیزات با اکثریت توان در حال رصد هستند. نیرو‌های پلیس امنیت، فتا و همه توان حفاظتی و امنیتی سازمان و دستگاه‌های امنیتی کشور پای کار هستند و اگر کسی خطایی داشته باشد در همان زمان با آنها برخورد خواهد شد.

۵۰ نفر در خراسان جنوبی از آزمون سراسری جاماندند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: امروز جمعه و همزمان با برگزاری آزمون رشته تجربی ۵۰۱ هزار نفر شرکت دارند که ۵۷۰۰ نفر داوطلب دختر و پسر در دانشگاه امیرکبیر مشغول رقابت هستند که عمده این داوطلبان را دختران تشکیل می‌دهند.

پورعباس افزود: آزمون روز گذشته با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند، اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان ظرف ۲ هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که سراسری در تیرماه تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز