Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوی قدرتمند مردم و مسئولان هستند و لذا باید خدمت صادقانه اولویت اصلی این شوراها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما،  آرش جمالزهی در همایش توجیهی و آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان خاش، اظهار کرد: یکی از راهبردهای مؤثر در توسعة همه‌جانبه و خودپایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های مردم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه باید از ظرفیت روستاییان جهت رشد و توسعه همان مناطق بهره گرفت، تصریح کرد: شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها به‌عنوان مدیریت  روستاها  و نهادهای مردمی و محلی مدیریت روستاها را برعهده دارند.

جمالزهی گفت: سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه ها و تعامل با مسئولین به آبادانی روستاها و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی کمک می کند.

وی افزود: شوراهای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذاری در مقیاس کوچک و محلی می توانند کمبودهای موجود در روستای را به خوبی شناخته و نسبت به آنها برنامه ریزی کنند

جمالزهی با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید در انعکاس موانع و مشکلات توسعه روستایی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: انعکاس این مطالبات سبب تصمیم گیری های لازم در رده های بالای مدیریتی می شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به دانش افزایی دهیاران و شوراها، گفت: دوره آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در دستور کار استانداری بوده و ارتقا اطلاعات و دانش شوراهای اسلامی و دهیاران میتواند مولفه موفقیت دهیاران و عامل جلوگیری از خطاهای کاری و اتلاف انرژی باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و دهیاری‌های استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تهیه اولین لوح فشرده آماری و تحلیلی بخشداری های کشور در بخش مرکزی خاش، یادآور شد: تدوین اطلاعات آماری و تحلیلی و توجه به آمایش سرزمین و دیدگاه علمی در تصمیم‌گیری ها اقدامی موثر و دوراندیشانه است که می واند الگوی خوبی برای بخشداری ها و فرمانداری های دیگر نیز باشد.
 
اصل شورا و مشاوره از مهم ترین اصول اجتماعی اسلام است
فرماندار شهرستان خاش با بیان اینکه اصل شورا و مشاوره از مهم ترین اصول اجتماعی اسلام است، اظهار کرد: در منابع اسلامی با دقت و اهمیت خاصی مطرح است و در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و پیشوایان بزرگ اسلام جایگاه ویژه ای دارد به طوری که می توان گفت، نهاد شورا ستون فقرات نظام اسلامی و شیوه ای اجتناب ناپذیر در مدیریت جامعه اسلامی به شمار می آید.

محمد اکبر چاکرزهی با بیان اینکه شورا به عنوان یک نهاد مردمی متولی امور محلی است، افزود: شوراهای اسلامی می توانند با جدیت در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی‌های مالی و فکری آنان، گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی در توسعه عمران شهری بردارند.

وی با بیان اینکه شهرستان خاش به عنوان یکی از شهرستانهایی که بیشترین تعداد شوراهای اسلامی و دهیاران را دارد، گفت: بانوان نیز از جمعیت کمی و کیفی خوبی نیز برخور دارند و کارنامه موفقی در توسعه و آبادانی روستاها و تنوع اقدامات عمرانی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به منطقه و همت شوراها و دهیاران محلی است.

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری این همایش، از لوح فشرده شناسنامه اماری و تحلیلی بخش مرکزی خاش که برای نخستین بار در سطح بخشداری های کشور تهیه شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند