Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@01:03:39 GMT

بسته‌های تشویقی برای احیای بافت‌های فرسوده

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۱۱۹۱

بسته‌های تشویقی برای احیای بافت‌های فرسوده

به گزارش جهان نيوز، محمد نادر محمدزاده در نشست خبری با موضوع معرفی پروژه‌های دهه فجر امسال در حوزه راه و شهرسازی گفت: دهه فجر امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن افتتاح می‌شود که شامل افتتاح ۴۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس، ۴۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۶۶۵۰ واحد احیای بافت‌های فرسوده و ۵۰۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


   وی ادامه داد: در حوزه ساختمان، تعدادی ساختمان اداری و خدماتی متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی به بهره‌برداری خواهد رسید که مهمترین آنها ساختمان مدیریت بحران استان تهران در  ۲۲۰۰ متر مربع در شمال شرق پایتخت، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قدس در ۴۰۰۰ مترمربع و مجتمع خدمات بهزیستی شهرستان قدس در ۱۰۰۰ مترمربع است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: در استان تهران ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر، تعهدِ ساخت بود که ۳۸ هزار واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مابقی در شهرهای جدید است. در شهر جدید پردیس با افتتاح این واحدها، تنها ۲۵ هزار واحد باقی می‌ماند که ۲۰ هزار واحد آن متقاضی مؤثر دارد. در پردیس نیز ۵۸ هزار واحد باقی خواهد ماند که برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گفته محمدزاده، سال آینده به جز پردیس، پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد. همچنین مسکن مهر پرند نیز تا تابستان ۹۷ به اتمام خواهد رسید.

وی تأکید کرد: این اداره کل در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان برای سایت‌های مسکن مهر در حال احداث ۵ مدرسه ـ که در مجموع ۸۵ کلاس درس برای شهرهای رباط‌کریم، دماوند، رودهن و ... است ـ، دو باب کلانتری در شهرهای پیشوا و پاکدشت، مسجد، درمانگاه در دماوند و چند تأسیسات روبنایی دیگر هستیم. همچنین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز در حال کیفی کردن خدمات و افزایش تأسیسات روبنایی و فضاهای تجاری برای ارتقای کیفیت زندگی در واحدهای مسکن مهر هستیم که با اجرای این پروژه‌ها، سایت‌های مسکن مهر به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران درباره افزایش سطح دسترسی حمل و نقل عمومی برای افزایش ارتباطات تهران با شهرهای حومه گفت: توسعه شبکه قطار حومه‌ای و خطوط مترو در دست اجراست. در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار خودرو از حومه وارد تهران می‌شود که این رقم در حال رشد است؛ به همین دلیل دولت در فکر کاهش حجم ورودی خودروها با هدف کاهش آلودگی پایتخت است، به همین منظور خطوط ریلی قطارهای حومه‌ای از سمت جنوب شرق، جنوب پایتخت و غرب تهران در حال توسعه است.

محمدزاده با اشاره به احداث ۳ خط مترو از تهران به سه شهر جدید هشتگرد، پردیس و پرند تاکید کرد: مجری مترو پرند، شهرداری تهران است که آن را تا فرودگاه امام احداث کرده است ولی از فرودگاه امام تا پرند را به دلیل مطالباتی که از دولت دارد متوقف کرده است. با این حال لزوم تکمیل این خط مترو از سوی دولت به مسئولان شهرداری تهران ابلاغ شده تا تکمیل این خط مترو در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی درباره احداث خطوط بی آر تی حومه ای نیز یادآور شد: احداث خط بی آر تی از تهران تا کرج و تهران تا اسلامشهر در دست مطالعه داریم تا بر میزان گزینه های حمل و نقل حومه ای شهر تهران با هدف کاهش حجم خودروهای ورودی به پایتخت بیفزاییم.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از دیگر پروژه های عمرانی زیرساخت های حمل و نقل این استان، احداث کمربندی اسلامشهر به طول ۳۸ کیلومتر را یادآور شد و گفت: این کمربندی از کمربندی دوم جاده واوان تا ضلع جنوبی فرودگاه امام به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در حال احداث است که زیرسازی این محور در مسیر رفت تکمیل شده و امیدواریم در سال مالی آینده (پایان تیرماه ۹۸) زیر بار ترافیکی برود.

وی با اشاره به وجود گره ترافیکی در محور فیروزکوه بیان داشت: کمربندی دماوند نیز با هدف دور زدن این گره ترافیکی در محدوده گیلاوند به طور ۱۴ کیلومتر با دارا بودن تونل ۵۰۰ متری و پل ۴۰۰ متری در حال احداث است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی درباره بهسازی جاده قدیم تهران – قم اظهار داشت: این محور به دلیل بالا بودن تردد خودروهای سنگین در پرترافیک ترین جاده های کشور است که به همین دلیل در حال تعریض آن هستیم تا دو خط در مسیر رفت و دو خط در مسیر برگشت ساخته شود. در حال حاضر زیرسازی و روسازی این جاده به صورت بتنی در حال انجام است که از نظر هزینه تفاوتی با جاده آسفالته ندارد ولی دوام آن بسیار بیشتر است آسفالت خواهد بود. کل این پروژه ۵۰ کیلومتر است که تابستان آینده به بهره برداری می رسد.

محمدزاده درباره بافت فرسوده استان تهران گفت: در این استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه غیررسمی داریم که ۴.۵ میلیون نفر (یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار) ساکن این بافت ها هستند. همچنین در شهر تهران ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مناطق مختلف پایتخت ساکن بافت فرسوده هستند که بعضا در منطقه یک (قیطریه) نیز بافت فرسوده و حاشیه نشین وجود دارد.

وی بسته های تشویقی برای احیای این بافت ها را شامل صدور رایگان پروانه ساختمانی، تلاش برای رایگان شدن خدمات نظام مهندسی، پرداخت مابه التفاوت هزینه انشعابات آب، برق و گاز همچنین اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

وزیر راه با اشاره به وجود اختلاف درباره زمین‌های محدوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران با شهرداری گفت: امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن با آزادسازی این منطقه وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه 17 تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم 17 متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم 30 متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از 17 متر در محدوده 30 متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه 17 اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده 30 متری از حریم 17 متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: 13 هزار پلاک در منطقه 17 تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی 13 هزار پلاک فرسوده حریم 30 متری تونل ریلی منطقه 17 تهران امکان ساخت 30 هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور