Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: با پیگیری صورت گرفته ، یک هزار و 500 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات معوقه موسسه های درمانی و داروخانه های طرف قرارداد بیمه سلامت خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا سیدجمال امام زاده روز دوشنبه در نشست خبری در محل اداره کل بیمه سلامت خوزستان افزود: دولت به تازگی برای پرداخت مطالبات معوقه موسسه های طرف قرارداد سازمان بیمه ایران، 20هزار میلیارد تخصیص داده که سهم خوزستان یک هزار و 500میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بخشی مهمی از این تخصیصی برای پرداخت مطالبات داروخانه ها و آزمایشگاه ها ، بیمارستان های دولتی ، درمانگاه ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مطالبات داروخانه ها تا مهر امسال تسویه شده افزود:مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، دزفول، آبادان، بهبهان و شوشتر نیز تا اواسط تیر امسال تسویه شده است.
امام زاده با اشاره به اینکه یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان هستند گفت:بیش از 95درصد هزینه های بیمه سلامت برعهده دولت و تنها پنج درصد هزینه ها از حق سرانه بیمه کارکنان و دستگاه های اجرایی تامین می شود به همین دلیل ادامه طرح تحول نظام سلامت به تخصیص اعتبار دولتی بستگی دارد.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان در ادامه اظهارکرد: در اجرای طرح بیمه همگانی در اردیبهشت 1393، که شامل همه افراد فاقد دفترچه های درمانی بودند 510 هزار نفر در خوزستان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

* دفترچه های بیمه سلامت همچنان معتبر هستند
امام زاده گفت: با وجود حجم بدهی سازمان متبوع به مراکز درمانی و بیمارستانی خوزستان، ولی هنوز حجم و سطح خدمات درمانی به بیمه شدگان ما کم نشده و همچنان دفترچه های بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی، آزمایشگاه ها ، درمانگاه ها و داروخانه ها و موسسه های درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت معتبر هستند.

* بودجه 97پاسخگوی مشکلات مالی سازمان بیمه سلامت نیست
امام زاده با بیان اینکه در لایحه بودجه 1397 کل اعتبار درنظر گرفته شده برای سازمان بیمه سلامت(ادامه طرح تحول نظام سلامت) 108هزار میلیارد ریال است افزود: چنانچه این سقف اعتباری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش نیابد بخشی از بدهی سال 1396 نیز تا پایان سال 1397 نیز تسویه نخواهد شد.
وی گفت: پیش تر پیش بینی لایحه بودجه 1397 برای سازمان بیمه سلامت 150هزار میلیارد ریال عنوان شده بود و سپس به 130هزار میلیارد کاهش یافت و در نهایت اعتبار 108هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده برای طرح تحول نظام سلامت بسته شد.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم مشکلات اعتباری این سازمان را در سال آینده حل کنیم ناگزیر باید بسته خدمت را محدود کرده و خدمت جدید اضافه نکنیم که در این صورت ، فشار به قشرهای آسیب پذیر بیشتر خواهد شد و در نهایت مردم برای امور درمانی باید از جیب خود بیشتر هزینه کنند.
سرپرست بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه منابع ما در طرح نظام سلامت پایدار نیست و دولت بر اساس حجم درآمدی که مدام تغییر می کند به این طرح اعتبار تخصیص می دهد افزود: تا زمانی که بیمه سلامت به منابع مالی پایدار متکی نباشد در اجرای طرح تحول نظام سلامت با چالش رو به رو خواهیم بود که متاسفانه این چالش ها هم اکنون در حال ظهور و بروز هستند.
امام زاده پیشنهاد کرد تا برای افزایش سقف درآمد سازمان بیمه سلامت ، حق پرداخت سرانه بیمه از هفت درصد به 9درصد افزایش یابد، نظام ارجاع کامل شود و عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به صورت ثابت برای پیشبرد این طرح تخصیص یابد.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کد خبر 6089317 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها