Web Analytics Made Easy - Statcounter



غلامرضا حیدری عضو کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید ضمن تأیید خبر گشایش‌های بیشتر در رفع حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» تاکید کرد: علاوه بر پیگیری‌هایی که کمیته رفع حصر، فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان داشته‌اند خود مجموعه حاکمیت به این مطلب رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز فرزندان میرحسین موسوی خبر دادند که در وضعیت حصر گشایش‌هایی رخ‌داده است. به گفته آن‌ها این اجازه به آن‌ها داده‌شده تا آزادانه و در هرزمانی که تمایل داشتند به دیدار پدر و مادر خود بروند. غلامرضا حیدری عضو کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید ضمن تأیید این خبر در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین تاکید کرد: علاوه بر پیگیری‌هایی که کمیته رفع حصر، فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان داشته‌اند خود مجموعه حاکمیت به این نتیجه رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

دختران میرحسین از رفع برخی محدودیت‌ها برای دیدار با محصوران خبر داده‌اند؛ رایزنی‌ها در مورد رفع حصر در چه سطحی بوده و آیا کارهای بیشتری برای گشایش انجام می‌شود؟

قطعاً مجموعه عوامل در این گشایش‌ها مؤثر بوده است. ازجمله پیگیری‌هایی که اعضای فراکسیون امید در مجلس انجام دادند تشکیل کمیته پیگیری رفع حصر بود. دیدارهایی که با روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی داشتند و در ورای این‌ها به نظر می‌آید که حاکمیت هم به این نتیجه رسید که ادامه حصر جز خسران برای منافع ملی عایدی نخواهد داشت. دیر به این تصمیم رسیدند اما بازهم تشکر می‌کنیم که دیرتر نشده و امیدواریم که رفع کامل حصر اتفاق بیفتد و همه دوستان و اقوام و محصوران بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند. همچنین امیدواریم که حاکمیت جمهوری اسلامی به سمتی برود که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشیم.

فکر می‌کنید وضعیت به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که محدودیت‌های بیشتری برای محصوران برداشته شود. گویا عده‌ای از فعالان سیاسی هم درخواست دیدار با میرحسین موسوی را داشته‌اند؟

من امیدوار هستم.

و قرار هست که کمیته رفع حصر و دیگر گروه‌های پیگیر در این خصوص برای گشایش‌های بیشتر جلسات بیشتری داشته باشند؟

بله آن‌ها که در حال پیگیری هستند و حتی درخواست دیدار با محصوران را هم داده‌اند. منتهی باید تلاش کرد و دعا کرد.

آیا پاسخی به این درخواست دیدار داده‌اند؛ یعنی مشخص است که آیا این دیدار انجام می‌شود و چه زمانی؟

ببینید بار اول که ما درخواست کردیم گفتند که خود محصوران باید این درخواست را داشته باشند و اسم بدهند. با مرتبطان و فرزندان آن‌ها که تماس گرفتیم گفتند که نه خود آن‌ها این موضوع را تعیین می‌کنند و تقاضایی از طرف ما نبوده است. به همین منظور وضعیت در حال پیگیری هست.

آقای مطهری هم ابراز تمایل کرده بودند، ایشان هم نتوانستند دیدار داشته باشند؟

هنوز نه. البته این درخواست دیدار مربوط به همان درخواست ما می‌شود و همه باهم این خواسته را داشتیم. من از درخواست دیگری اطلاع ندارم.

مؤثرترین نهاد یا ارگان برای ایجاد این گشایش‌ها را کدام‌ نهاد می‌دانید؟

همه باهم در این موضوع تأثیر داشتند. مجموعه حاکمیت به این مطلب رسید که ادامه حصر به نفع مملکت و حکومت نیست.

می‌توان امیدوار بود که کمیته رفع حصر به‌عنوان اولین گروه به‌زودی با میرحسین موسوی دیدار داشته باشند؟

موتور محرکه آدمی با امید است به‌خصوص در این شرایط. بله من خیلی به این موضوع امیدوار هستم.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.   در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.   فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.   در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.   در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • واکنش توهین‌آمیز سپهر حیدری خطاب به امید نورافکن + عکس
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد