Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@19:35:40 GMT

کمیته ملی برای حل چالش اعضای استصنا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۸۰۷۵

کمیته ملی برای حل چالش اعضای استصنا

نشست مشترک اعضای انجمن استصنا و معاون وزیر صنعت امروز برگزار شد.

نشست مشترک اعضای انجمن استصنا و معاون وزیر صنعت امروز برگزار شد.

به گزارش انرژی امروز، نشست مشترک اعضای انجمن استصنا و معاون وزیر صنعت امروز برگزار شد. این جلسه که با محوریت بررسی چالش ها و معضلات تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزار شد، در نتیجه به برپایی کمیته های ملی رفع موانع تولید در دفتر معاون وزیر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص، رضا خیامیان، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: پیرو نامه نگاری هایی که از سوی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران به معاون اول رئیس جمهور (اسحاق جهانگیری) و وزیر صنعت معدن و تجارت (محمد شریعتمداری) انجام شد، جلسه ای با معاون وزیر امروز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف بررسی وضعیت شرکت هایی که با توجه به مشکلاتی همچون تغییرات ناگهانی نرخ ارز و عدم تعدیل قرارداد ها و تحریم ها در زمره شرکت های بحرانی قرار گرفته اند برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته ای ملی برای برطرف کردن مشکلات این اعضا تشکیل شود تا به صورت فوری برای رفع مشکلات این اعضا اقدام شود.

خیامیان با تاکید بر اینکه این جلسه، نشست بسیار پر باری بوده است، اضافه کرد: در این جلسه ۱۰ عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت که شرایط بحرانی دارند نیز حضور داشتند. در این جلسه به معاون وزیر اعلام شد که اگر به وضعیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت پرداخته نشود و آنها دچار مشکلات بیشتر شوند، بیشترین ضرر را دولت و سازمان های مربوطه متحمل خواهند بود.

رئیس هیات مدیره انجمن ادامه داد: این ضرر زمانی رخ می دهد که اگر تولید کننده ایرانی نباشد، تولید کننده خارجی قیمت بالاتری به مصرف کنندگان ایرانی اعلام می کند، اما اگر تولید کننده ایرانی در کنار تولید کننده خارجی باشد، خارجی ها قیمت های خود را کاهش می دهند تا بتوانند با سازنده ایرانی رقابت کنند. اگر سازنده ایرانی نباشد، امکان افزایش قیمت ها در بسیاری از محصولاتی که از خارج تهیه می شود، وجود دارد.

وی تشریح کرد: مشکلات اعضای انجمن استصنا در این جلسه در چهار گروه مطرح شد. معوقات و تسهیلات بانکی، بیمه های اجتماعی، دارایی، مطالبات و ارجاع کار چهار گروهی بودند که در این جلسه با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت صالحی نیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خیامیان افزود: به پیشنهاد انجمن مقرر شد کمیته های ویژه ای در دفتر معاون وزیر صنعت ایجاد شود تا مشکلات اعضایی که در فراخوانی که دبیرخانه انجمن استصنا صادر کرده بود و اعضایی که چالش های خود را اعلام کرده بودند، بررسی های لازم صورت گیرد و در مدت زمان کوتاهی چالش های این اعضا مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه این کمیته ها با حضور نمایندگان تامین اجتماعی ، بانک ها و دارایی، رئیس و کارشناس مربوطه ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت و مسئول کارگروه تسهیلات وزارت صنایع در روز های دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش بر این است تا چالش های اعضایی که مشکلات خود را برای دبیرخانه خود ارسال کرده بودند تا پایان بهمن ماه سال جاری یا نهایتا تا پایان سال جاری حل و فصل شود.

 وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان به این کمیته خوش بین هستید؟ گفت : ما به برگزاری این کمیته و حل و فصل مشکلات اعضا بسیار خوش بین هستیم زیرا این کمیته از سطح استانی به کارگروه ملی تبدیل شده است و این کمیته به طور حتم به نتیجه خواهد رسید. انجمن موظف به این است که مشکلات اعضا را به سمع و نظر مسئولان برساند.

خیامیان اضافه کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، این بود که اقلامی که در ایران توسط تولید کنندگان ایرانی ساخته می شود در وندولیست سامانه وزارت صنعت و معدن نیز ثبت می شود و وزارت صنعت این لیست را به گمرکات و سایر نهاد ها ارسال می کند تا همه سازمان های مربوطه بدانند که چنین محصولی در داخل تولید می شود. در همین خصوص انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت مقرر شد تا این سامانه را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند تمامی اعضای انجمن را وارد این سامانه کند.

رضا خیامیان رئیس هیات مدیره انجمن استصنادر بخش دیگری گفت : شورایعالی ماشین آلات و تجهیزات در سال ۱۳۹۳ پیشنهاد ، ایجاد و سپس بعد از برگزاری چند جلسه متوقف شد. انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در این جلسه پیشنهاد احیای این شورایعالی را ارائه کرد. با توجه به عدم وجود ساختار برای این شورا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد ساختار سازی این شورا را به انجمن استصنا ارائه کرد. این پیشنهاد نسبت به تاسیس ساختار دبیرخانه و ماموریت های آن با رویکرد کل تجهیزات کشور و مشارکت تمامی تشکل های مربوطه صورت گرفت تا عملیات این اقدامات انجام و سپس به وزارت صنعت سپرده شود. این شورا به عنوان یک نهاد سیاستگذاری برای برطرف سازی بسیاری از چالش های کلان تولید کنندگان در این حوزه می تواند نقش موثری ایفا کند که امیدواریم با یاری تمامی دست اندرکاران صنعت تجهیزات این گام به نحو احسن برداشته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن استصنا گفت که نماینده وزارت نفت در این کارگروه حضور ندارند زیرا تنها چالش سازندگان با این وزارت مطالبات معوق است. این معضل نیز با توجه به مذاکرات انجام شده با وزارت نفت مقرر شد تا بخش قابل توجهی از مطالبات معوق سازندگان تا پایان سال جاری پرداخت شود.وزیر نفت نیز برای حل مشکل سازندگان، به معاون خود یعنی بیطرف ماموریت داده است. میزان مطالبات سازندگان با توجه به آمارهایی که توسط دبیرخانه انجمن جمع آوری شده است در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که در سامانه ثبت شده و به همین منظور از سوی وزیر نفت این قول اخذ شده است که تا پایان سال جاری نیمی از این مطالبات پرداخت شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد