Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@13:29:11 GMT

۷ باور غلط عموم درمورد سرطان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۱۵۷۲

۷ باور غلط عموم درمورد سرطان

برخی تصور می‌کنند که مصرف غذا‌های خاص می‌تواند درمان کننده سرطان باشد در حالی که هنوز هیچ شاهدی برای این ادعا وجود ندارد.به گزارش بلاغ، اطلاعات درست در مورد سرطان بسیار با ارزش است، چون هرچه بیشتر در مورد آن بدانیم، بیشتر میتوانیم این بیماری را از خود دور کنیم.به نقل از سلامت نیوز با گذشت سال‌ها از پیدایش بیماری سرطان، هنوز ابهاماتی پیرامون آن وجود دارد تا جایی که عقاید و باور‌هایی غلط جای حقایق و واقعیت را در مورد سرطان گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

باور‌های غلطی که به آن‌ها اشاره می‌شود، توسط پزشکان از سرتاسر جهان گزارش شده‌اند:

عمل جراحی می‌تواند باعث گسترش سرطان شود:

گسترش سرطان از طریق خون یا سیستم لنفاوی است و عمل جراحی پتانسیل گسترش سرطان را افزایش نمی‌دهد و حتی می‌تواند کاهنده این سیر باشد.

تلفن‌های همراه می‌توانند موجب ابتلا به سرطان در مغز شوند:

حقیقت این است که تلفن‌های همراه در بعضی موارد می‌توانند به تشکیل تعدادی از تومور‌های کمیاب در مغز کمک کنند، اما این باور کلی که استفاده از تلفن همراه می‌تواند به ابتلا به سرطان منجر شود صحت ندارد.

سرطان سینه مخصوص زنان است:

بر اساس مطالعات جامعه سرطان آمریکا هر ساله ۲۰۰۰ مرد در آمریکا با نتیجه مثبت آزمایش سرطان سینه خود مواجه می‌شوند.

سرطان یک مبارزه است و شما ناچار به پیروزی هستید:

بسیاری از مردم سرطان را به عنوان جنگی تصور می‌کنند که بیمار مصمم و متعهد است بر آن پیروز شود. چنین تصوری نسبت به سرطان مانع نگاه به اهداف واقعی‌تر برای بهبود کیفیت زندگی می‌شود. تعیین اهداف کوچک برای حفظ سلامت کلی می‌تواند پیشرفت بهبود سرطان را بیشتر کند و در واقع دستاورد‌های کوچک و معنی دار سیر بهبود این بیماری را بهتر خواهند کرد.

وقتی سرطان بروز می‌کند، هیچ چیز برای پیشگیری از آن وجود ندارد:

تا ۵۰ درصد تمام سرطان‌ها از طریق انتخاب یک شیوه زندگی سالم مانند ورزش، رژیم غذایی، و اجتناب از سموم قابل پیشگیری هستند. توصیه متخصصان به ورزش حتی برای مدت زمان کوتاه است و این که از عادات غذا خوردن غلط مانند قند اضافی و غذا‌های پردازش شده به شدت اجتناب شود.

داشتن یک ژن سرطان به این معناست که شما محکوم به سرطان هستید:

بسیاری از افراد یک جهش ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به سرطان دارند، ولی این به معنای آن نیست که لزوما به این بیماری مبتلا خواهند شد. برخی از ژن‌ها را می‌توان روشن و برخی از ژن‌ها را می‌توان خاموش کرد و آنهم با انجام اصول زندگی سالم مانند پیروی از رژیم غذایی متعادل و ورزش.

رژیم‌های غذایی می‌توانند منجر به درمان سرطان شوند:

برخی تصور می‌کنند که مصرف غذا‌های خاص می‌تواند درمان کننده سرطان باشد در حالی که هنوز هیچ شاهدی برای این ادعا وجود ندارد. با این حال استفاده از میوه‌ها در رنگ‌های مختلف، سبزیجات، غلات کامل، منابع پروتئینی سالم مانند ماهی و حبوبات منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌های خاص خواهند شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده نمی خواهند مردم سود کنند، عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است.

وی افزود: در خصوص تاخیر مترو تهران- کرج باید بپرسم.

زاکانی در توضیحی درباره کمک شهرداری به پلیس در طرح «عفاف و حجاب» اظهارداشت: به هر کسی که هر کاری در شهر در راستای خدمت خود بکند، کمک می دهیم. هر کسی بخواهد خدمتی ارائه بدهد اعلام می کند چه کمکی نیاز دارد و شهرداری نیز بر اساس وظیفه خود کمک می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان