Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهرام حقیقت‌دوست بازیگر محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون امسال با فیلم "سرو زیر آب" در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای کسب جایزه با سایر بازیگران به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، شهرام حقیقت‌دوست بازیگر محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون امسال با فیلم "سرو زیر آب" در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای کسب جایزه با سایر بازیگران به رقابت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت دوست از آن دست بازیگرانی است که از تئاتر وارد عرصه سینما شده و در طی سالهای پرکاری در سینما تئاتر را فراموش نکرده است. وی در بیش از 30 اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته است.

برخلاف موفقیت های ویژه و خاص حقیقت دوست در تلویزیون و تئاتر وی تا به حال نتوانسته اتفاق بزرگی را در سینمای ایران تجربه کند.

شهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با پسر کارون (امیر دژاکام) شروع کرد و با بازی در سریال مهر خوبان در سال ۷۴ به تلویزیون آمد.

اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی) بود.

بازی روان او در سریال خط قرمز باعث شد که اصغر فرهادی برای بازی در یکی از قسمتهای سریالش یعنی داستان یک شهر ۲ از او دعوت کند. او در فیلم عطش بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی و در کنار فریبرز عرب نیا و بهرام رادان بازی کرد.

نقش آفرینی تأثیرگذار در فیلم جنایت (محمدعلی سجادی) بازی ماندگاری در کارنامه او به جا گذاشت فیلمی که بر مبنای رمان کلاسیک جنایت و مکافات داستایفسکی ساخته شد و او هم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول از جشن خانه سینما شد.

فیلم‌های چند می‌گیری گریه کنی، سنگ، کاغذ، قیچی، کلاشینکف (سعید سهیلی)، هیلانه، زرد، لابی و زیر سقف دودی (پوران درخشنده) از دیگر آثاریست که شهرام حقیقت دوست در آنها جلوی دوربین رفت.

حقیقت دوست طی این سالها در بیشتر از 21 اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته اما همچنان در آرزوی موفقیتی بزرگ در سینمای ایران است. آرزویی که امسال شاید با بازی در فیلم سرو زیر آب به حقیقت بپیوندد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاتر‌های با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کار‌های دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهر‌های خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجرا‌های عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار