Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه مصاحبه با خدمه کشتی چینی در آینده منتشر می شود، گفت : در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی ابعاد موضوع در حال بررسی است ، همانند جعبه سیاه ممکن است طرح برخی مسائل روی تمام مسئله تاثیر متفاوتی داشته باشد ، بنابراین باید در یک فضای کارشناسی که حقوقدانان جمهوری اسلامی حضور دارند ، مصاحبه ها انجام شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مهم این است که ما به خدمه کشتی کریستال دسترسی پیدا کرده ایم و با پرسنل مصاحبه شده، و مصاحبه های آنها ضبط شده است ، افزود : موضوع جعبه سیاه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است که در یک جمع بندی باید تمام ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد چراکه مسئله سانچی یک موضوع فنی و پیچیده است بنابراین طرح فوری آن در جامعه می تواند مسائل و مشکلاتی ایجاد کند و حتی روی روند پیگیری آن اثرات منفی داشته باشد .

حادثه سانچی یک تصادم دریایی است و هیچ اتفاق غیرطبیعی در آن رخ نداده است


وی ادامه داد: در تمام دنیا این اتفاق رخ می دهد نه اینکه تنها درباره موضوع کشتی سانچی این اتفاق رخ داده باشد و زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد ، در یک فضای حقوقی و بسته بررسی می شود و نتیجه آن به صورت شفاف به مردم اعلام می شود.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمه چینی تنها روند اتفاق را تشریح کرده اند ، افزود: این موضوع کاملا یک تصادم دریایی است و هیچ موضوع غیرطبیعی در این پرونده وجود ندارد ، اما اینکه چه کسی مقصر است و چه اتفاقاتی رخ داده باید پس از بازخوانی جعبه سیاه جمع بندی شود .

جعبه سیاه معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند/اطلاعات بعدی روی کریستال ضبط شده است



برومندی با اشاره به اینکه جعبه سیاه در کشور چین و با نظارت جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است ادامه داد : 5 کشور در این مسئله ذینفع هستند که شامل کره جنوبی که سازنده این کشتی است ، پاناما که از پرچم کشور آن برای کشتی استفاده شده، هنگ کنگ که کشتی متعلق به آن است، چین که این اتفاق در آبهای سرزمینی اش رخ داده و جمهوری اسلامی ایران که مدیریت کشتی را بر عهده داشته، می‌شود و بازخوانی جعبه سیاه با حضور این 5 کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه جعبه سیاه کشتی کریستال عملا قابل استفاده نبود و اطلاعاتی نداشته است ، اظهار داشت : جعبه سیاه کشتی کریستال به دلیل اینکه پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند، جعبه سیاه آن قابل استفاده نبوده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.

متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال در آینده منتشر می شود



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: کشتی کریستال به سواحل شانگهای منتقل شده و اطلاعات جعبه سیاه کشتی کریستال قابل دسترس نبوده است اما چون اطلاعات کشتی سانچی کاملا وجود دارد ، و در محدوده زمانی که رخ داده تمام اطلاعات ضبط شده و هیچ خدشه ای بر موضوع وارد نمی کند .

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در آینده متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال منتشر می شود ، تصریح کرد : در حال حاضر چون در روند رسیدگی به پرونده هستیم ، این موضوع فعلا محرمانه می‌ماند، البته در حال حاضر مصاحبه با خدمه کشتی سانچی به اتمام رسیده است اما اگر نیاز باشد بار دیگر مصاحبه انجام می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان