Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تارنماي خبري «صداي آنلاين» نوشت: جاستين ترودو نخست وزير کانادا به مناسبت سالگرد حادثه تيراندازي در شهر کبک در بيانيه اي اعلام کرد که دولت فدرال کانادا به مبارزه با اسلام هراسي ادامه مي دهد.
اين تارنماي کانادايي گزارش داد: ترودو دراين بيانيه اعلام کردکه "من به مناسبت سالگرد اين حادثه به کانادايي هاي سراسر کشور مي پيوندم تا به آنهايي که جانشان را از دست دادند افتخار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
وي افزود: "ما ذهن مان پيش قربانيان، عزيزانشان و تمام کساني که با دردهاي آن سانحه زندگي مي کنند، است. ما همچنين به نيروهاي امدادي که شجاعت و حرفه آن ها زندگي هايي را نجات داد، افتخار مي کنيم."
"اين يک حمله تروريستي عليه تمام مردم کانادا بود که قصد آن آزمايش اراده ما و تضعيف ارزش هاي ما بود. در زمان شکل گيري اين حادثه يک جنبش همبستگي در سراسر کشور شکل گرفت که اتحاد مردم کانادا اين حمله تروريستي را محکوم کرد."
به گزارش ايرنا، او با اشاره به اينکه هدفش نسبت به سال گذشته تغيير نکرده، اعلام کرد: ما در کنار يکديگر قويتر هستيم. مهم نيست که کجا به دنيا آمديم يا مذهب مان چيست، ما عضو يکسان اين کشور هستيم. ما اجازه نمي دهيم يک اقدام غيرقابل تحمل ما را از هم جدا کند. دولت کانادا در اين همبستگي کنار جامعه مسلمان کانادا مي ايستد. ما در برابر اسلام هراسي و ديگر اشکال نفرت و تبعيض مقابله مي کنيم و از تنوع (نژاد و مذهب) که باعث قدرت کانادا مي شود، دفاع مي کنيم.
در پي حمله تروريستي تاريخ 29 ژانويه 2017 (10 بهمن 95) در سنت فوي از حومه هاي شهر کبک، 6 نفر کشته و 19 نفر ديگر مجروح شدند. در اين رابطه، دو فرد مهاجم دستگير شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد این کشور غافلگیر شد

کانادا با کاهش صادرات طلا در ماه مارس، با کسری تجاری غافلگیرکننده مواجه شد و این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی کانادا دلایل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که کانادا در ماه مارس کسری تجاری غیرمنتظره‌ای به میزان ۲.۲۸ میلیارد دلار کانادا (۱.۶۶ میلیارد دلار) ثبت کرد که بزرگترین کسری در ۹ ماه گذشته بود، زیرا صادرات سریع‌تر از واردات کاهش یافت.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که کل صادرات در ماه مارس ۵.۳ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش صادرات طلای خام از بالاترین رکورد در ماه فوریه بود، در حالی که واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت که به دلیل تجهیزات الکترونیکی و سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی بود.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز مازاد تجاری ۱.۵۰ میلیارد دلار کانادا را در ماه پیش‌بینی کرده بودند. داده‌ها نشان داد که اقتصاد کانادا پس از رشد کمتر از حد انتظار در فوریه، احتمالاً در ماه مارس متوقف شده است که نشانه‌ای از کاهش سرعت است که انتظارات را تقویت می‌کند که بانک کانادا دلیل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ژوئن داشته باشد.

بانک کانادا از جولای گذشته نرخ بهره را نزدیک به بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی پنج درصد نگه داشته است، اما انتظار می‌رود که اولین کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره به دلیل کاهش تورم نزدیک شود.

کاهش صادرات در ماه مارس با کاهش در ۹ بخش از ۱۱ محصول صادراتی، به سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی که شامل زیرشاخه طلا می شود، در ماه مارس ۱۷.۴ درصد کاهش یافت. نفت خام پنجمین کاهش خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند و به کاهش صادرات محصولات انرژی در ماه مارس کمک کرد.

کاهش واردات نیز گسترده بود و هفت بخش از ۱۱ محصول کاهش را ثبت کردند. اداره آمار کانادا عنوان کرد که واردات تجهیزات و قطعات الکترونیکی و الکتریکی در ماه مارس ۸.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی با ۲۹.۲ درصد کاهش به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه مارس رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش رویترز، از نظر حجمی، کل صادرات در ماه مارس ۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که کل واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد