Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مهم‌ترین مسائلی که جوامع امروزی با آن مواجه‌اند، مسئله اعتماد عمومی به عنوان ارزشمندترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت مثبت به خواسته های آنان از طریق متولیان امور عمومی است. در بحث اعتماد عمومی پاسخگویی فرهیختگان سبب افزایش رضایت مندی شهروندان، و به تبع آن ارتقای اعتماد آنان می شود و با تحقق اعتماد عمومی، مشارکت عمومی مردم جامعه افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت مشارکت عمومی شهروندان تنها در سایه اعتماد عمومی آنان نسبت به دولت و سازمان های دولتی محقق می شود.

پایگاه خبری تحلیلی ارم خبر با تفسیر فوق که متعلق به خبرگزاری دولتی ایرنا می باشد؛ به بازخوانی دو مصداق، یکی مربوط به آقای استاندار تهران ودیگری نماینده شهرستان پاکدشت می پردازیم:

 1)مقیمی استاندار تهران حدود یک ماه پیش در دیدار با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی می گوید: اخیراً در پاکدشت و ورامین قطار حومه ای راه اندازی شده که خدمات رسانی اولیه را انجام می دهد، اما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است! (خبرگزاری مهر _شناسهٔ خبر: 4178304 - چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷)

2)نماینده شهرستان پاکدشت چند روز قبل گفت: طی این سال ها پروژه کمربندی با موانع زیادی از جمله وجود معارض و عدم جذب اعتبارات مورد نیاز روبه رو بوده که با تلاش مسئولان مشکلات مرتفع گردیده و پروژه در حال پیشروی است. (کانال تلگرام نماینده)

  و اما دراین جا از حضرات راست گو که یکی ادعا می کند قطارحومه ای پاکدشت راه اندازی شده ودیگری می گوید:« کمربندی درحال پیشروی است»سؤالاتی را می پرسد.نخست این که هدف شما از این ادعاهای سؤال برانگیز و غیر واقعی چیست؟

آقایان محترم؛ آیا به عواقب سخنان خود اندیشیده اید ؟

چرا کاری می کنید که بسیاری از مردم به صداقت عموم مسئولان بی اعتماد شوند تا آن جا که بعضاً به کنایه بگویند اگر «مسئولان صدتا چاقو بسازند یکی ازآن ها دسته ندارد» ؟! آیا ادعاهای نادرست  از این دست که ذکرشد، در دامن زدن به این ذهنیت های جامعه مؤثر نیست؟!

 آیا براساس تفسیر خبرگزاری دولتی ایرنا، ادعاهای حضرات استاندار ونماینده، زایل کننده ی «مسئله اعتماد عمومی به عنوان ارزشمند ترین مؤلفه سرمایه اجتماعی» نیست؟

دراین جا از اصحاب رسانه شهرستان ، خاصه رسانه ملی (خبرگزاری صدا وسیما)که باید پژواک نقد ونظر مردم باشند این سؤال قابل طرح است که  چرا دربرابر این ادعاهای عجیب و غریب سکوت کرده اند ؟!!!!

به خبرگزاری دولتی ایرنا که ازاعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می کند هم خاطر نشان می کند که شما منتقدان را رها کنید ، بلکه مراقب دولتی ها و حامیان راست گویتان باشید ؛ چون این غضنفرها با چنین ادعاهایی تور دروازه دولت تدبیر و امیدتان را به توپ بسته اند نه منتقدان.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است