Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حسن نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز امروز، 10 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران در شیراز و در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: پژوهشگاه علوم انسانی چند سالی است كه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علوم انسانی اسلامی در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروجی همایش‌های پژوهشگاه علوم انسانی به دفتر رهبری ارسال می‌شوند
وی افزود: طبق اعلامی كه انجام شده است این پژوهشگاه در سال گذشته هر دو هفته یك بار یك همایش تخصصی را در این باره برگزار كرده است و بناست خروجی این همایش‌ها به شكل مكتوب در قالب یك سند به دفتر مقام رهبری ارسال شود.
نادگران در عین حال این نكته را یادآور شد كه حوزه‌ای که در محدوده علوم انسانی برای تحقیق و تفحص مطالبات مقام معظم رهبری به دانشگاه شیراز واگذار شده است، فقط یک حوزه بیشتر نیست و برای این كار 5 دانشگاه انتخاب شده و هر كدام در 5 حوزه مختلف به فعالیت می‌پردازند.

برگزاری همایش‌های تخصصی به‌صورت هفتگی در پژوهشگاه علوم انسانی
سرپرست دانشگاه شیراز اظهار كرد: همچنین پیشنهادی تنظیم شده است كه این پژوهشگاه هر هفته یك همایش تخصصی را با اعلام عمومی و در حوزه مأموریتی كه در حوزه علوم انسانی به دانشگاه شیراز واگذار شده است،‌ را برگزار كند كه در آن از افراد صاحب‌نظردعوت كرده و در یكی دو روز كارگاه‌های تخصصی در این باره برگزار شود.
وی ابراز امیدواری كرد: با این مراحلی كه جلو می‌رویم، بتوانیم خروجی خوبی درباره مسائل مختلف ایران و جامعه شناختی آن در حوزه علوم انسانی داشته باشیم و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال كنیم.

معرفی 5 دانشگاه برتر كشور از سوی وزارت علوم
نادگران در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینكه دانشگاه شیراز یکی از پیشگامان خوب بین‌المللی است و با اجرای برنامه‌های منسجم در حال ارتباط و بین‌المللی شدن است، گفت: وزارت علوم برای بین‌المللی شدن چند دانشگاه برتر تلاش‌ها و مساعدت‌هایی را شروع كرده است و در نهایت قرار است در یك قالب رقابتی، 5 دانشگاه برتر و 5 پژوهشكده برتر را معرفی كند كه این‌ها با گرفتن حمایت‌هایی فعالیت‌های خود را به پیش می‌برند و یكی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه شیراز است و در این راستا نیز برنامه‌هایی تدوین و در حال اجرا داریم.
سرپرست دانشگاه شیراز، پذیرش دانشجویان خارجی را یکی از مواردی دانست که این دانشگاه به جد دنبال آن است و در ذیل سرفصل بین‌المللی شدن دانشگاه نیز می‌گنجد ضمن اینكه تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

موزه هنرهای معاصر در دانشگاه شیراز احداث می‌شود
وی در ادامه به بحث احداث موزه هنرهای معاصر اشاره كرد و گفت: سابقه تهیه نقشه و اجرایی كردن این موزه در دانشگاه شیراز به قبل از انقلاب اسلامی باز می‌گردد اما این دانشگاه به این فكر افتاد كه با تهیه مجدد این نقشه، یك موزه هنرهای معاصر یا موزه معاصر را برای شهر شیراز درست کند و در همین رابطه تماس‌هایی با مجامع ذیربط و مجامع قانونی گرفته شده است و زمینی در تپه‌های نزدیک رصدخانه ابوریحان بیرونی در دانشگاه شیراز به این امر اختصاص یافته است و هم‌اكنون مشغول رایزنی برای گرفتن حمایت‌های لازم هستیم و بعد از طی این مرحله، کلنگ موزه هنرهای معاصر به زمین زده خواهد شد.

حمایت از ایده‌های كاربردی دانشگاهیان در حوزه كارآفرینی
نادگران همچنین با اشاره به فعالیت‌های كارآفرینی دانشگاه گفت: در حوزه كسب و كار برنامه‌ای در دست اقدام داریم كه مقدمات آن فراهم شده است و آن را به همه دانشكده‌ها اعلام خواهیم كرد البته بعضاً هم اعلام شده است تا دانشجویان و اساتیدی كه دارای ایده‌های كابردی هستند، به ما مراجعه كرده و به آنان آموزش‌های تخصصی كسب و كار ارائه شده و بعد از طی كردن با سرمایه‌داران آنان را به سمت شركت‌های استارت آپ سوق داده و بعد از آن نیز با حمایت‌هایی كه دانشگاه انجام خواهد داد، به سمت شركت‌های دانش‌بنیان حركت خواهند كرد.
سرپرست دانشگاه شیراز با یادآوری اینكه اگر ما بتوانیم از 100 ایده‌ای كه در طول سال به دست ما برسد، 5 ایده را به شركت دانش‌بنیان برسانیم، كارنامه خوبی خواهیم داشت، گفت: دانشگاه شیراز امسال به جد این برنامه را ادامه خواهد داد و در برنامه‌های درسی هم به شکلی در حال تدوین هستیم تا بیشتر دروس کاربردی به دانشجویان ارائه شود تا دانشجویان بتوانند از مباحث مناسب برای کارآفرینی خود و دیگران استفاده کنند.

رتبه 2 دانشگاه شیراز در میان دانشگاه‌های جامع كشور
وی در ادامه با بیان اینكه دانشگا‌ه‌های كشور به دو دسته جامع و تخصصی تقسیم می‌شوند، گفت: دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌هایی هستند که کلیه رشته‌های موجود در وزارت علوم را دارند اما دانشگاه‌های تخصصی نوعاً صنعتی هستند یعنی فقط رشته‌های مهندسی و یا علوم پایه را دارند و دانشگاه شیراز در میان دانشگاه‌های جامع كشور رتبه 2 و در میان تمام دانشگاه‌های كشور رتبه 5 را داراست.
نادگران با بیان اینكه از نظر ارتباط با مجامع در کل صنعت، دانشگاه شیراز در رتبه یک قرار دارد، گفت: هدف‌گذاری ما آینده‌نگری است و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی از نظر این موضوع در کشور رتبه یک داریم البته ما به دنبال كیفی‌سازی در دانشگاه هستیم.

تأكید بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شیراز
سرپرست دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های تشكل‌های دانشجویی در این دانشگاه اشاره كرد و گفت: در احکامی که من برای منسوبین حوزه دانشجویی و فرهگی صادرکردم، برپایی و راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی كه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری هم هست، تأكید شده است.
وی با بیان اینكه بخش‌های مختلف دانشگاه شیراز در حوزه دانشجویی و فرهنگی، برنامه‌ریزی برای این قسمت را انجام داده‌اند، گفتك این برنامه‌ها شامل سخنرانی‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، مناظره‌های تخصصی علوم انسانی و غیره به تدریج اجرا خواهند شد.

دانشگاه بدون تشکل‌ها و حركت‌های دانشجویی، دانشگاه نیست
نادگران بیان كرد: دانشگاه بدون تشکل‌ها و حركت‌های دانشجویی و بدون استفاده از هیجان و شور دانشجویی دانشگاه نیست، به همین جهت ما دانشجویان را تشویق می‌كنیم تا در تشكل‌های مورد علاقه خود شركت كنند.
سرپرست دانشگاه شیراز تأكید كرد كه ما نه تنها از تشکل‌های دانشجویی استقبال می‌کنیم بلکه برای کثرت‌بخشی این تشکل‌ها و حمایت از آن‌ها و جدیت نیز برنامه‌هایی در دستور كار داریم ضمن اینكه همه تشکل‌های دانشجویی با هر سلیقه سیاسی و جناحی در قالب قانون و مقرراتی که وجود دارد می‌توانند در این دانشگاه فعالیت كرده و حمایت هم خواهند شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این دانشگاهیان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام انزجار از رفتارهای وحشیانه ی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین  شعارهایی همچون مرگ  بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سردادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • حمایت دانشگاهیان قمی از مظلومان غزه
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود