Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:04:16 GMT

آنفولانزای مرغی ۴.۵میلیون مرغ استان قم را معدوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۷۷۸۳

آنفولانزای مرغی ۴.۵میلیون مرغ استان قم را معدوم کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیشتر آنفولانزا فوق حاد بیش از به ۴ و نیم میلیون مرغ در استان قم معدوم شده است و تولید مرغ و تخم‌مرغ نیز به نصف رسیده است. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا طلایی عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌های نظام شاهنشاهی صدمات سیار زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد، در بخش دام و طیور نیز وابستگی‌های بسیار زیادی به غرب به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با اجرای سیاست‌های عملیاتی شده توفیقات بسیار بزرگی در بخش کشاورزی شکل گرفت، تحریم‌های دشمنان کمترین اثر را در بخش کشاورزی داشته چراکه برکت کشاورزی در آب و زمین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اولویت استان قم درزمینهٔ کشاورزی گفت: در استان قم عمده فعالیت‌های کشاورزی به‌صورت دام ،طیور و باغبانی سوق پیداکرده است، مباحث آبی بخش کشاورزی نیز در ایام گذشته از طریق رودخانه‌ها تأمین می‌شود که با اولویت آب شرب این حجم آب متوقف‌شده و بخش کشاورزی به‌سوی دام‌پروری و طیور تغییر جهت داده است.

طلایی حجم قابل‌توجه دام پرواری در قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در استان قم بیش از 60 درصد دام‌ها به‌صورت پرواری پرورش داده می‌شود که بسیار با اهمیت بوده و مبحث بازرگانی در بخش دام استان قم فعال و پویاست.

وی ادامه داد: در 6 سال گذشته هیچ واحد جدیدی در بخش طیور راه‌اندازی نشده است، بلکه تغییر ساختار مرغداری‌ها در دستور کار قرارگرفته که در این زمینه نیز 50 واحد مرغداری به بهترین و مجهزترین تجهیزات مجهز شده است، شکل‌گیری زنجیره تولید در واحدهای پرورش مرغ سبب کاهش قیمت تمام‌شده و مقاومت در برابر حوادث طبیعی می‌شود، در بخش دام نیز با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم که فرهنگ پرورش دام و تکمیل زنجیره پرورش ازجمله مهم‌ترین آن‌هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به احداث کشتارگاه جدید استان قم تأکید کرد: بیش از 35 میلیارد تومان برای کشتارگاه جدید قم سرمایه‌گذاری شده که تولید و توزیع گوشت در استان را با تحول قابل‌توجهی روبه‌رو می‌کند، در بخش باغبانی اولویت به سمت باغات پسته در درست پیگیری است، چراکه باغات پسته قم مزایای اقتصادی فراوانی برای کشاورزان با کمترین میزان مصرف آب دارد.

طلایی با تأکید برافزایش عمده سطح باغات پسته استان ابراز کرد: سطح باغات پسته قم از 3 هزار هکتار به بیش از 12 هزار هکتار رسیده که بسیار ارزنده و قابل‌توجه است، همچنین توسعه باغات استان نیز تا 20 هزار هکتار در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اجرای طرح پایلوت الگوی کشت در استان قم ادامه داد: در قالب طرح الگوی کشت استان قم به‌عنوان پایلوت الگوی کشت انتخاب‌شده که این طرح نیز در دو دشت استان قم در دست اجراست که امید می‌رود درکشت بهاره به‌صورت رسمی عملیاتی شود، افزایش درآمد،کاهش مصرف آب و نهاده سه شرط مهم الگوی کشت در طرح پایلوت کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طرح شوروزی نیز از دیگر طرح‌هایی بوده که در استان قم در دست اجراست که باید از نتایج آن نیاز علوفه دام‌های استان از این طریق تأمین شود، بیش از 40 درصد اراضی استان قم عملاً شور است، ورود به مسئله خاک‌ورزی در جعفرآباد و قمرود نیز در دستور کار سازمان قرارگرفته است.

طلایی با اشاره به‌سلامت بالای تولیدات کشاورزی و باغی استان قم تصریح کرد: در استان قم به دلیل اقلیم گرم و خشک محصولات تولیدی سالم است، چراکه استفاده از کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی استان قم بسیار اندک بوده که باغات پسته و انار ازجمله این امور است.

وی گیاهان دارویی را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در قم دانست و تأکید کرد: ورود به مسئله گیاهان داوری در حال حاضر به حجم 250 هکتار در دست اقدام بوده و چشم‌انداز کشت 1000 هکتاری در این زمینه نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: باید در مسئله چالش آب مدیریت مصرف اصلاح شود، چراکه بیش از 60 درصد پساب‌های موجود در استان قبل از رسیدن به اراضی کشاورزی از دست می‌رود، همچنین در سال جاری بیش از 10 درصد توزیع کود نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده است.

وی تصریح کرد: 35 درصد از خسارات باغات کشاورزی گردو و انار استان قم در روزهای آینده پرداخت خواهد شد که امید می‌رود تمامی خسارات ناشی از این امر تا پایان سال جاری جبران شود.

طلایی با اشاره به معضل آنفولانزای مرغی در استان قم عنوان کرد: برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیشتر آنفولانزا فوق حاد بیش از به 4نیم میلیون مرغ در استان قم معدوم شده است و تولید مرغ و تخم‌مرغ نیز به نصف رسیده است، 250 میلیارد تومان رقم کل خسارات مرغ در سطح کشور بوده است.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • طرح بامزه بلیچر ریپورت برای سه مربی لیگ انگلیس؛ کچل‌های تخم مرغی! + عکس
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد