Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@01:13:23 GMT

فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۰۳۹۹

خرداد:سخنگوی سازمان غذا و دارو از ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی خبر داد و گفت: بسیاری از تبلیغات فرآورده های طبیعی و مکمل های گیاهی در شبکه های اجتماعی اغراق آمیز است.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، کیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغ و فروش هر گونه دارو اعم از مکمل و غیر مکمل، گیاهی و غیر گیاهی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جرم است و این سازمان با آن برخورد می کند، مردم هم موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  جهانپور تاکید کرد: فروش و تبلیغ هر کالای سلامت محور دیگر با پروانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم باید با مجوز از سوی سازمان غذا و دارو باشد وکالاهای فاقد نشانه ، قابل خرید و مصرف نیستند.فروش اینترنتی و بر بستر فضای مجازی این دارو و نیز کالاهای سلامت محور فاقد مجوز تخلف است و در اغلب موارد سلامت مردم را تهدید می کند، مردم موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش بدهند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغات اغواگرانه برخی داروها و فرآورده های طبیعی و مکمل های گیاهی در کانال های تلگرامی و کلا در بستر فضای مجازی گفت: بدون تردید برخی از این داروها و فرآوردههای طبیعی اصیل خواص اثبات شده‌ای دارند، اما استفاده از برخی عبارات غلوآمیز و اغراق آمیز در تبلیغ این داروها، بکارگیری واژگان عوامانه و بازی با کلمات است و مردم نباید  فریب اینگونه تبلیغات را بخورند.
او افزود: تبلیغ اغراق آمیز برخی داروها در فضای مجازی و بویژه کانال های تلگرامی موجب گمراهی مردم و بیماران و حتی توقف پروسه درمان آنها می شود وعواقب غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت. به همین دلیل بیماران نباید هیچ دارویی را از طریق مجاری غیر رسمی و بدون مجوز و فضای مجازی و کانال های تلگرامی خریداری و مصرف کنند.
فروش دارو فروش دارو در فضای مجازی برچسب ها: فروش دارو ، فضای مجازی ، فروش

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی