Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار بخش مرکزی بیرجند گفت: در دهه فجر امسال در بخش مرکزی بیرجند 41 پروژه با اعتبار 24 میلیارد و 890 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین مالکی بیرجندی بخشدار بخش مرکزی بیرجند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: در دهه فجر امسال در بخش مرکزی بیرجند 41 پروژه با اعتبار 24 میلیارد و 890 میلیون ریال به بهره برداری می رسد که این پروژه ها توسط دهیاری ها اجرا شده و با پروژه های دستگاه های اجرایی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از این تعداد 33 پروژه در حوزه اصلاح، توسعه و آسفالت سازی معابر روستایی، دو پروژه ساخت آرامستان و گلزار شهدا، یک پروژه بهسازی قنات، یک پروژه احداث و تکمیل فضای سبز، 4 پروژه احداث اماکن عمومی است.

 

بخشدار بخش مرکزی بیرجند با اشاره به پروژه های آسفالت سازی معابر و بهره مندی 33 هزار و 687 نفر از این طرح ها، گفت: امسال دهیاری ها وضعیت خوبی برای جذب سهمیه قیر رایگان داشتند و توانستند یک هزار و 35 تن قیر دریافت و نسبت به آسفالت سازی 146 هزار مترمربع آسفالت اقدام کنند که علاوه بر این، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم پروژه هایی را در روستاها اجرا کرده است.

 

مالکی بیرجند اذعان کرد: طرح های آسفالت معابر از هفته دولت سال جاری تاکنون انجام شده است که قبل از اجرای این طرح ها، برای جلوگیری از حفاری ها، از شرکت های خدمات رسان استعلام گرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 304 آبادی دارای سکنه با جمعیت 57 هزار و 800 نفر در بخش مرکزی بیرجند وجود دارد افزود: از این تعداد 161 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

 

بخشدار بخش مرکزی بیرجند گفت: در بخش مرکزی 154 روستا دارای شورای اسلامی هستند که 470 عضو اصلی دارند، همچنین 141 روستا هم دارای دهیاری هستند که تا پایان امسال حکم ایجاد دهیاری در 7 روستای دیگر هم توسط وزارت کشور ابلاغ می شود.

 

مالکی بیرجندی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال به مناسبت دهه فجر گفت: در این زمینه 16 تیم فوتسال و 10 تیم والیبال روستایی در سالن ورزشی امیرآباد به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به تاکید بر آبرسانی به روستاها و هزینه های قابل توجه در این خصوص بیان کرد: هم اکنون 79 روستای بخش مرکزی با تانکر آبرسانی می شود که این تعداد در تابستان 96 روستا بوده است.

 

وی با بیان اینکه خشکسالی در روستاها سبب از بین رفتن کشاورزی شده است افزود: برای آموزش و نهادینه سازی اشتغال روستائیان به صنایع دستی، در سال جاری 100 میلیون تومان اعتبار در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته که در روستاهایی که در این خصوص اعلام آمادگی کنند، آموزش داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان