Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از سران جنبش حماس گفت، قرار گرفتن نام هنيه در فهرست تروريسم آمريکا سند افتخاري براي او است.
مشير المصري در گفتگو با شبکه الجزيره عربي گفت: آمريکا هميشه طرف دشمن صهيونيست ما را مي گيرد و ما ديگر به سياست جانبدارانه دولت آمريکا عادت کرده ايم. اين مساله مختص به دولت ترامپ هم نيست و تمامي دولت هاي آمريکا همين سياست را در پيش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال آمريکايي ها پنجاه بار، پيش نويس قطعنامه هايي که به نفع ملت فلسطين و عليه اسرائيل در شوراي امنيت مطرح شده بود وتو کرده اند. تصميم هاي جانبدارانه آمريکا و حمايت هاي آمريکا از اسرائيل در برهه اخير و در دوره رياست جمهوري دونالد ترامپ افزايش يافته است.
آخرين نمونه از تصميم هاي جانبدارانه آمريکا، اعلام (شهر اشغالي) قدس به عنوان پايتخت رژيم اسرائيل بود هم اکنون نيز دولت آمريکا رأس هرم سياسي جنبش حماس را هدف قرار داده است و نام وي را در فهرست تروريسم گنجانده است، که اين امر به خوبي نشان مي دهد که آمريکا در کنار رژيم اشغالگر اسرائيل قرار گرفته است.
آمريکا در برخورد با مساله فلسطين داراي معيارهاي دوگانه است. واشنگتن اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس را در فهرست تروريسم قرار مي دهد آن هم در حالي که وي نماينده پارلمان بوده است که از سوي ملت فلسطين انتخاب شده بود و همچنين نخست وزير دولت وحدت ملي بوده است و همچنين رئيس دفتر سياسي بزرگترين جنبش سياسي فلسطين است. اما اين اقدام آمريکا نشان داد که واشنگتن اصرار دارد که رو در روي قرباني و در کنار جلاد قرار بگيرد.
اسماعيل هنيه کسي است که در سال 1948 خانواده اش همچون بسياري از ديگر فلسطيني ها از خانه و کاشانه شان بيرون رانده شده اند او کسي است که ساليان سال در زندان هاي اسرائيل به سر برده است و به مرج الزهور تبعيد شده است. بارها به جان اسماعيل هنيه سوء قصد شده است و خانه اش در جنگ اخير غزه بمباران شده است. اين اقدام آمريکا نشان مي دهد که واشنگتن مي خواهد در تعامل با مساله فلسطين به اين سياست احمقانه خود ادامه دهد و چهره واقعي خود در جانبداري از رژيم صهيونيستي را به نمايش بگذارد.
اين تصميم آمريکا هرچند که نشان دهنده چهره واقعي موضع آمريکا در تعامل با مسائل منطقه است سند افتخار اسماعيل هنيه نيز محسوب مي شود زيرا تنها دليلي که باعث شده است نام وي در فهرست تروريسم آمريکا قرار گيرد اين است که او با اشغالگران مقابله مي کند و از کرامت ملت فلسطين حمايت مي کند و در سنگر حمايت از حقوق فلسطينيان و پايبندي به اصول فلسطين قرار گرفته است و اين افتخاري محسوب مي شود و اسماعيل هنيه در اين راه خون و مال و فرزندان خود را مي دهد.
دولت آمريکا پيشتر نيز دست به چنين کارهايي زده بود. واشنگتن سال گذشته نيز نام ابوانس الغندور را در فهرست تروريسم قرار داد، سال قبل از آن نام فتحي عماد را در فهرست تروريسم گنجانده بود و پيش از آن نيز سه تن ديگر از سران حماس را به نام هاي روحي مشتها، يحيي السنوار و محمد الضيف در فهرست تروريسم قرار داده بود. البته اينکه آمريکايي ها نام اسماعيل هنيه که در راس هرم سياسي حماس قرار داد در فهرست تروريسم درج کرده اند خود يک تحول خطرناک در مواضع آمريکا محسوب مي شود. اين اقدام نشان از آن دارد که آمريکايي ها اصرار زيادي دارند که به اين روش سياه خود عليه آرمان و مقاومت مشروع فلسطين ادامه دهند.
تاکيد مي کنم که امکان ندارد که ما از راه ثابت خود عدول کنيم. مواضع ما کاملاً روشن است و بر حقوق فلسطينيان و اصول ثابت فلسطين پافشاري مي کنيم. ما به مقاومت که حقوق و قوانين بين الملل آن را تضمين کرده اند ادامه مي دهيم. ما با روي باز با همه طرف ها برخورد مي کنيم و دشمني جز دشمن صهيونيستي که سرزمين ما را غصب کرده براي خود نمي شناسيم.
اين تصميم ها نمي تواند جنبش حماس را از هدف واقعي خود منصرف کند. آمريکا پس از آنکه اسماعيل هنيه تصميم ترامپ درباره قدس را به چالش کشيد، اين تصميم را عليه او اتخاذ کرده است. همچنين اسماعيل هنيه همچون ساير فلسطينيان و پيشاپيش آنها، آنچه را معامله قرن ناميده مي شود به چالش مي کشد و در کنار نيروهاي مقاومت فلسطين قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد