Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: شرط انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن بینش، معارف، بصیرت، تلاش و اخلاص انقلابی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا، در خصوص انقلابی بودن و رمزهای انقلابی ماندن اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر مبنای مکتب اهل بیت (ع)، باور عمیق ملت ایران، اسلام ناب محمدی، رهبری امام راحل، لزوم مبارزه با طاغوت، تشکیل جامعه اسلامی، ساخت تمدن اسلامی، رشد و پیشرفت و تعالی و تحقق حیات طیبه شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که در انقلاب شرکت کردند دو دسته بودند. دسته اول؛ علاوه بر احساسات انقلابی، دارای شعور و فهم انقلابی نیز بودند که طبعا احساس انقلابی، شعور انقلابی و بینش و بصیرت انقلابی در کنار هم باعث تداوم روحیه انقلابی می شود.

نسل سوم و چهارم، عمیق تر از نسل اول پای انقلاب ایستاده اند

کعبی ادامه داد: این دسته از افراد براساس تکلیف پای انقلاب ایستادند و انقلابی بودن و انقلابی ماندن را بستر رشد، تعالی و نزدیکی به خدا تلقی می کنند. لذا همانگونه که کار برای خدا خستگی، یاس و دلزدگی ندارد، این افراد نیز همواره با جهاد و تلاش و اخلاص علارغم فراز ها و فرودها روحیه انقلابی خود را حفظ کرده اند.

وی تصریح کرد: امام راحل، شهدای والامقام اسلام، ایثارگران و در زمان ما رهبری عزیز، نیروهای مخلص و فداکار و جبهه مومن به انقلاب در این صف هستند. البته نسل سوم و چهارم رشدیافته در انقلاب با الگوپذیری از امام راحل، شهدا و رهبری شاید عمیق تر از نسل اول پای این انقلاب ایستاده اند.

شرط انقلابی بودن و انقلابی ماندن، بینش و بصیرت انقلابی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: لذا شرط انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن بینش، معارف، بصیرت، تلاش و اخلاص انقلابی است.

وی عنوان داشت: اما دسته دیگر براساس احساسات و صرفا شور مبارزاتی پای انقلاب بوده و از لحاظ بینشی کم عمق بودند. اینها در کوران حوادث انقلاب دچار لغزش، انحراف، خستگی، یاس و سرخوردگی شدند و نتوانستند روحیه انقلابی خود را حفظ کنند.

کعبی اضافه کرد: طبعا انقلاب اسلامی صراط مستقیم الهی است و هر کس از این صراط فاصله بگیرد، طعمه شیاطین می شود و به خودش ضرر می زند.

وی ابراز داشت: انقلاب دچار خسارت و لطمه نمی شود، زیرا در مسیر صراط انقلابی، نسل های پویا و به بار نشسته همواره در راه خدا حرکت کرده و از این انقلاب صیانت خواهند کرد.

نشانه بصیرت، لحظه شناسی در تصمیم های به موقع و به هنگام است

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش بصیرت در انقلاب و دفاع مقدس بیان داشت: بصیرت یعنی بصیرت انقلابی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی. بصیرت و آگاهی هم از لحاظ تئوریک و هم از لحاظ عملی باعث تقویت عزم و حرکت انقلابی می شود.

وی تصریح کرد: لذا کسانی که دچار فقدان بصیرت و بینش هستند، نمی توانند مسائل انقلاب را خوب تحلیل کنند و در نتیجه دچار یاس و سرخوردگی می شوند و از انقلاب به تدریج فاصله می گیرند.

کعبی در پایان خاطرنشان کرد: نشانه بصیرت، لحظه شناسی در تصمیم های به موقع و به هنگام است که بحمدالله ملت ایران به هنگام، لحظه شناس و بااخلاص هستند و با حضور به موقع خود در صحنه، وظیفه انقلابی خود را که همان صیانت از انقلاب در مقابل دشمنان اسلام است، انجام می دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند