Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@13:48:56 GMT

ارز گران شد، سفر گران شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۶۱۴۶۷

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوسان‌های ارز را بر صنعت گردشگری همانند سایر حوزه‌های اقتصادی اثرگذار دانست و گفت: متولیان از این تاثیر اطلاع دارند و قول داده‌اند آن را کنترل کنند تا از این وضع خارج شویم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات قبلی شما درباره گرانی سفر و نرخ بالای خدمات در ایران و تاثیر نوسان‌های ارز در تشدید این وضعیت، به عنوان متولی سفر آیا در هیات دولت رایزنی و یا نفوذی خواهید داشت تا این جریان دست‌کم در بخش سفر تاثیر کمتری داشته باشد؟ گفت: نفوذ که نخواهیم داشت، اما باید رایزنی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته متولیان روی مشکل ارز کار می‌کنند تا انشاالله قیمت ارز به نرخ درست برگردد. طبق صبحت‌های رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، انشاالله از این وضعیت خارج می‌شویم.

وی افزود: ارز کل حوزه‌ی اقتصاد را در برمی‌گیرد، خصوصا گردشگری را که صنعت حساب می‌شود، بنابراین ارز به همه‌ی بخش‌ها ارتباط پیدا می‌کند و تاثیر آن برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم مهم است، متولیان این مسائل را می‌دانند و پیگیری می‌کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس در پاسخ به این پرسش که نتایج اقدامات و پیگیری‌های قبلی این سازمان در هیات دولت بویژه در موضوع عوارض خروجی، نشان می‌دهد رایزنی‌های پیشین‌ چندان تاثیر و بُرشی نداشته است، ‌در موضوع ارز چه رایزنی قرار است انجام شود؟ گفت: موضوع ارز به سازمان ما ربطی ندارد که به عنوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسان‌های ارز را درست کنیم، هیچ جای دنیا چنین انتظاری ندارند.

البته ما هم معتقدیم نوسان‌های ارز روی صنعت گردشگری تاثیر دارد، متولیان هم خودشان تاثیر آن را روی همه بخش‌ها درک می‌کنند و برای رفع این مشکل، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر همه اعضای کابینه نتوانستند تا کنون برای ارز کاری کنند، پس آقای مونسان هم نمی‌توند در این موضوع کاری کند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۶۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی