Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، «منصور معظمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز صنعت قطعه سازی ایران متشکل از مجموعه های کوچک و پراکنده فراوان است که تا وقتی شرایط آنها به این صورت باشد، نمی توان انتظار تحول در این صنعت داشت.

به گفته رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی سنایع ایران (ایدرو)، افراد و شرکت هایی قادر به رقابت در آینده صنعت قطعه سازی اند که شاخص های پیشگفته را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: قطعه سازان ما مجموعه هایی کوچک اند که توان رقابت ندارند و قراردادهای مشارکتی بین المللی با شرکت هایی نظیر رنو، پژو - سیتروئن و غیره فرصتی مغتنم برای ارتقای این صنعت است.

معظمی بطور نمونه با اشاره به بندهایی از قرارد مشارکتی با رنو، یادآور شد: در این قرارداد بر ارتقای قطعه سازان ایرانی تاکید شده است و به یقین بخشی از صنعت قطعه سازی در پایان این قرارداد رشد کرده و قدرت رقابت پذیری شان بالا می رود.
وی ادامه داد: پیشنهاد شرکت پژو به قطعه سازان ایرانی برای مشارکت در پروژه الجزایر در همین راستاست و قطعه سازان ایرانی از توانمندی و پتانسیل لازم برای ارتقاء برخوردارند.

بنا به این گزارش، پیش از این «یانیک بزارد» قائم مقام مدیرعامل خودروسازی پژو در حوزه خرید، تولید در ایران و صادرات قطعات به الجزایر را یکی از گزینه های پیش روی سازندگان ایرانی عنوان کرده و گفته بود: گزینه دوم ایجاد خط تولید در این کشور است که در هر دو صورت ایران به عنوان عضوی از پژو وارد این پروژه خواهند شد.
رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه اظهار داشت: اکنون 15 قطعه ساز داخلی داریم که تولیداتشان از قابلیت صادرات برخوردار است و در قرارداد منعقده با رنو مقرر شده شمار آنها یعنی قطعه سازانی که تولیداتشان در سطح استاندارد جهانی باشد، به 60 مورد برسد.

بنا به این گزارش، پیش از این «رامتین اسماعیلی»، مدیرعامل رنو پارس درباره برنامه های این شرکت برای ارتقای قطعه سازان داخلی، افزود: پروژه های جدیدی در این راستا برای انتقال فناوری های نوین و افزایش سطح کیفی تولیدات و محصولات طراحی شده است.
وی گفت: برای آموزش و ارتقای توانمندی نیروهای ایرانی، تیمی در حال تجهیز است.
اسماعیلی با اشاره به سفر تیمی از قطعه سازان ایرانی به فرانسه برای ارائه توانمندی های آنان، تصریح کرد: شریک فرانسوی خواستار ارتقای کیفی قطعه سازان کشورمان در قالب طراحی پنل قوی و توسعه ای شد.

وی با اشاره به گفته های روزهای گذشته «پاسکال فلتن»، مدیر منطقه ای رنو در ایران، اظهار داشت: این شرکت با کسب نتایج چشمگیر موفق شده در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران (AMI) مقام نخست را در برند رنو کسب کرده و در جهان پس از فرانسه و برزیل سوم شدیم.
اسماعیلی تصریح کرد: با وجود کسب چنین موفقیت هایی، ارتقای توانمندی های ایرانی ها برای تولید با کیفیت تر و همچنین قرار گرفتن در زنجیره تامین رنو در سطح منطقه و جهان امکانپذیر است.
 
** سایت «بن رو» به رنو واگذار نشد
معظمی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد با رنو، تصریح کرد: در این قرارداد، طرف ایرانی نتوانسته به تعهدات خود مبنی بر واگذاری و تحویل سایت «بن رو» عمل کند، اما در حال جمعبندی و تفاهم هستیم تا توانیم مطابق مفاد قرارداد عمل کنیم.

بنا به این گزارش، به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایدرو و رنو در فرانسه، مقرر شده بود که تولید محصولات جدید رنو، در سایت بن‌رو انجام شود؛ این در حالیست که سایت بن‌رو یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا به شمار می‌رود و شرکت رنو به منظور همکاری جدید خود در دوران پساتحریم، علاقه‌مند به خرید این سایت برای تولید مستقل محصولات خود بوده است که این علاقه‌مندی چندان مورد توجه سایپایی‌ها قرار نگرفت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، محمدعلی خزایی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه ساخت ربات‌های صنعتی، درباره ربات ساخته‌شده با درجه آزادی ۷ توضیح داد:این ربات در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ توسط نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین  برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند