Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که جامعه جهانی و احزاب منتقد دولت افغانستان بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در زمان تعیین شده تاکید می‌کنند اما رئیس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان از احتمال تاخیر یک ماهه این انتخابات خبر داده است. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گلاجان عبدالبدیع صیاد» که هفته گذشته به عنوان رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان توسط ریاست جمهوری افغانستان تعیین شد از احتمال تاخیر در انتخابات پارلمانی این کشور خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود دو سال از پایان دوره کاری پارلمان افغانستان می‌گذرد و در حال حاضر مجلس نمایندگان بر اساس فرمان ریاست جمهوری این کشور به کار خود ادامه داده است.

پس از تمدید دوره کاری پارلمان افغانستان توسط اشرف غنی حکومت وحدت ملی از سوی جریان‌های اپوزیسیون و جامعه جهانی تحت فشار قرار گرفت تا زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور را فراهم کند. پس از جنجال‌های بسیار در نهایت شانزدهم تیرماه سال 1397 به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تعیین شد.

رئیس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان به «رادیوآشنا» گفت: این احتمال وجود دارد که انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان تعیین شده برگزار نشود.

وی در ادامه تصریح کرد این تاخیر در هماهنگی با تمام طرف‌های دخیل در روند انتخابات افغانستان صورت خواهد گرفت و در مورد تعیین زمان جدید برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان رایزنی خواهیم کرد.

صیاد اظهار داشت: برخی از مشکلات فنی وجود دارد که سبب تاخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد.

وی افزود: برای تهیه فهرست رای دهندگان بودجه کافی داریم، اما اداره ثبت احوال نفوس افغانستان تا کنون زمان توزیع شناسنامه‌های جدید برای رای دهندگان را اعلام نکرده است.

احزاب اپوزیسیون دولت افغانستان بر لزوم توزیع شناسنامه‌های الکترونیک قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تاکید می‌کنند تا از این شناسنامه‌ها برای جلوگیری از تقلب در روند انتخابات استفاده شود.

با این حال، به دلیل تنش‌های ادامه دار چند سال گذشته درباره درج قومیت و ملیت در شناسنامه‌های الکترونیک بین دولت افغانستان و پارلمان این کشور روند توزیع این شناسنامه‌ها با ابهام روبرو است.

از سوی دیگر، «محمدنعیم ایوبی» رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به «تیفا» تصریح کرد که تاخیر یک ماهه در برگزاری انتخابات افغانستان مسئله بزرگی نیست اما این نگرانی وجود دارد که برگزاری انتخابات با یک سال تاخیر مواجه شود.

موضوع استفاده از شناسنامه‌های الکترونیکی در انتخابات از گذشته مطرح بوده و یکی از شروط احزاب سیاسی برای تضمین شفافیت در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان محسوب می‌شود.

پیش از این نمایندگان افغان، رهبران جهادی و احزاب سیاسی بارها از عدم برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT7 واژه های کاربردی مرتبط پارلمان افغانستان

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، گفت: زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ خواهد کرد. - اخبار استانها -

محسن کوشش تبار در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 با اشاره به تعریف 62 محصول دارای زنجیره ارزش توسط وزارت کشور، اظهار‌ داشت: همدان دارای دو زنجیره ارزش کشمش و سفال است که در این زمینه اقدامات خوبی توسط این استان انجام شده است.

وی افزود: برای زنجیره ارزش افزوده کشمش هدف‌گذاری خوبی انجام گرفته که برای جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و ما امیدواریم در مدت 4 سال آینده بتواند افزایش 3تا 4 برابری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کشمش جز محصولاتی است که در دنیا جذابیت بالایی دارد، بیان کرد: لازم است هم در اصلاح فرآیند تولید و هم در بهره‌وری محصول و بسته بندی آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود که بی شک در جی. دی. پی استان همدان اثرگذار است.

سفال شناسنامه استان همدان است

کوشش تبار به سفال به عنوان دیگر زنجیره ارزش استان همدان اشاره کرد و افزود: سفال شناسنامه استان همدان است که همین محصول فرهنگی و هم یک محصول صادراتی به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است تنوع‌یابی، آموزش، بازاریابی و حفظ شرایط فعلی و ارتقا جایگاه صادراتی سفال نیز در استان همدان برنامه‌ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند