Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:13:08 GMT

اعتراض رانندگان حمل نخاله به تخلیه بار در توسکستان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۴۸۲۷

اعتراض رانندگان حمل نخاله به تخلیه بار در توسکستان

گرگان- در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان رانندگان و کارگران حمل زباله با حضور در شورای شهر اعتراض خود را به انتقال محل تخلیه نخاله از هزارپیچ به توسکستان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه، سی و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که تعدادی از رانندگان نیسان و کارگران جمع آوری نخاله در صحن حضور یافته و خواستار رسیدگی به خواسته های خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: تلاش این افراد سبب شده تا شهری تمیز داشته باشیم و اکثر آن ها از خانواده های سطح پایین و زحمت کش هستند.

وی ادامه داد: مدتی است که کار این افراد با مشکل روبرو شده و شهرداری و استانداری به اعلام کرده که نخاله ها را در توسکستان تخلیه کنند.

ربیعی گفت: این مسأله سبب ایجاد مشکلاتی برای این عده شده زیرا دوری مسافت و فرسوده بودن ماشین های آنان هزینه های زیادی برای آن ها به وجود آورده و علاوه بر آن معضل ترافیکی را هم افزایش می دهد.

مشکل محیطی زیستی با تخلیه نخاله در توسکستان

وی با بیان این که خالی کردن نخاله در منطقه توسکستان مشکل محیط زیست به وجود می آورد، اضافه کرد: کامیون‎داران نخاله‎های سطح شهر را در منطقه هزارپیچ تخلیه می‎کردند و یکی دو سالی است که این افراد نخاله‎ها را در توسکستان تخلیه می‌کنند و اکنون به رانندگان نیسان هم اعلام شده که نخاله ها را به توسکستان ببرند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اهمیت توسکستان کمتر از هزارپیچ نیست، تا ۱۰ سال آینده می‎توانیم نخاله‎ها را در آن مکان بریزیم ولی برای بعد از آن باید فکر اساسی کرد.

وی از شهرداری خواست که مذاکراتی با استانداری داشته باشد تا مشکل این رانندگان برطرف شود.

ربیعی تصریح کرد: علاوه بر نخاله فاضلاب شهری هم به منطقه هزارپیچ می ریزد اول باید زیرساخت ها را رعایت شود و طوری رفتار کنیم که آسیبی به این قشر وارد نشود.

مقرون به صرفه نبودن حمل نخاله به توسکستان

در ادامه یکی از نماینده این رانندگان گفت: انتقال نخاله با هزینه های پول کارگر و انتقال آن مقرون به‌ صرفه نیست و اگر اجازه ریختن نخاله به هزارپیچ داده نشود عده زیادی بیکار می‎شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این که عمر ماشین‎های بالاست و همچنین پلیس راه سخت‎گیری‎های برای اضافه بار دارد، بخش قابل توجهی از ما ضرر خواهیم کرد.

وی با بیان این که ۴۰۰ ماشین جمع‎آوری نخاله در جاده توسکستان ترافیک این منطقه را افزایش می‎دهد، گفت: ما با جمع‎آوری نخاله به زیبا‎سازی شهر کمک زیادی کردیم و اگر این روند ادامه یابد ممکن است افراد نخاله های خود را در سطح شهر تخلیه کنند.

یکی دیگر از رانندگان حمل نخاله در ادامه اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نیسان، ۱۵۰ خاور، ۳۵۰ بیل و کامیون در سال ۹۰ با تشکیل شرکتی در زمینه حمل نخاله ساماندهی شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ ابلاغ شد که نیسان و خاور هم مانند کامیون نخاله ها را به توسکستان ببرند، این ماشین‎ها از نظر فنی مشکل دارند.

دغدغه رانندگان حمل نخاله جدی گرفته شود

در ادامه محمدابراهیم جرجانی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: سخنان این افراد طبیعی است، شهرداری و خدمات شهری باید بیشتر به فکر آن ها باشد زیرا این رانندگان در پاکیزگی سطح شهر زحمت زیادی کشیده اند.

وی ادامه داد: امکان خروج نخاله توسط این خودروها به بیرون شهر گرگان با توجه مسافت و هزینه های استهلاک وجود ندارد و نیاز است تصمیمی گرفته شود تا این افراد نخاله های را در این منطقه تخلیه کنند.

جرجانی گفت: عدم حل مشکلات این افراد باعث می شود که رانندگان بخشی از نخاله ها را در رودخانه‎ها و حاشیه‎های شهر گرگان تخلیه کنند.

وی همچنین بر پیگیری بدهی این افراد که از پروژه های روگذر و زیر گذر باقی مانده است، تأکید کرد.

زیرساخت انتقال مکان تخلیه آماده شود

در ادامه فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: برای جابجایی باید تدبیر شود و زیرساخت های آن لحاظ شود، اگر به عقب برگردیم تمام نخاله ها در سطح شهر خالی خواهد شد.

وی ادامه داد: اغلب این افراد از اقشار ضعیف جامعه هستند و در قالب ماشین های کوچکتر کار می کنند و ممکن است در این روند از چرخه کار حذف شوند.

تخلیه نخاله در هزارپیچ اشتباه است

محسن کریمی، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در ادامه جلسه گفت: هزارپیچ محور گردشگری گرگان است و نباید نخاله‎های شهری در آن مکان تخلیه شود.

وی با بیان این که گردشگری با تخلیه نخاله و فاضلاب شهری منافات دارد، ادامه داد: همیشه در هر تغییری با مقاومت روبرو می شود و این افراد نباید تعجیل کنند و نگاه باید شهری باشد.

کریمی با بیان این که ما آزمون و خطای بسیار کردیم و سرانجام توسکستان انتخاب شد، در این منطقه مجوز محیط زیست گرفته شد و با ریختن خاک نباتی روی نخاله ها می توان کشاورزی کرد.

در ادامه ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: هزینه‎های کرایه و کارگر برای حمل نخاله به توسکستان توجیه اقتصادی برای رانندگان ندارد.

سعید رحیمی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در ادامه گفت: باید نگاه صنفی را برای مشکلات شهروندان کنار بگذاریم و منافع شهر را به مشکلات اشخاص اولویت قرار دهیم.

پروژه ها با کمترین آسیب انجام شود

در ادامه جلسه شهردار گرگان اظهار کرد: نگاه شهرداری و تلاش آن ها باید این باشد که هر طرح و پروژه‎ای با کمترین آسیب های اجتماعی انجام شود.

عبدالرضا دادبود اضافه کرد: گاهی شاهد هستیم که سرمایه‎گذاران به دلیل نگرانی از تخلیه نخاله و فاضلاب به هزارپیچ  از سرمایه گذاری خود پشیمان می شوند.

وی با بیان این که سرمایه‎گذاری در منطقه هزارپیچ علاوه بر منافع گردشکری در ایجاد اشتغال هم مهم است، گفت: دولت در سال آینده به دنبال خارج کردن خودروهای فرسوده در بخش مسافر و بار است و به زودی این مسأله ابلاغ می‎شود و امیدواریم این مشکلات به حداقل برسد.

دادبود گفت: نگاه استانداری به موضوع هزارپیچ مشخص است و باید این امر مدیریت شود، امید داریم بتوانیم راه حلی برای آن پیدا کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در منزل قدیمی در مرکز شهر بجنورد بارگیری و تخلیه شد.

وی در ادامه افزود: شهرداری اهرم نظارتی در املاک محصور ندارد اما به محض طرح شکایت ساکنین محل، رسیدگی به مطالبات شهروندان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و وارد عمل می‌شویم.

کشمیری بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی مکان به دلیل انباشت زباله‌های خیس، متعفن شده است، در ادامه خدمات شهرداری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است این حجم از زباله دپو شده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، مشکلات متعدد زیست محیطی را برای ساکنین محل ایجاد کرده و با تماس ساکنین و اقدام به موقع شهرداری پس از اخذ مجوزهای لازم از دادگستری و طی حضور مأمورین کلانتری، این مکان از زباله تخلیه شد.

کد خبر 6086105

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد