Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@13:29:15 GMT

بعضا بازسازی پیاده روها هدر رفت سرمایه است.!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۷۸۸۶

بعضا بازسازی پیاده روها هدر رفت سرمایه است.!

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان " فیصل دانش" در سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بحث و بررسی بودجه درحوزه عمرانی شهرداری بندرعباس و با حضور معاونین برنامه ریزی، عمرانی و شهرسازی و شهرداران مناطق سه گانه برگزارشد به اجرای نادرست پیاده روها از سوی شهرداری اشاره و بیان کرد: متأسفانه  پیاده روهایی که اجرای دوباره آن هیچ ضرورتی ندارد انجام شده و بعضا مشاهده میشود شهرداری پیاده روهای سالم را خراب کرده و  نسبت به اجرای مجدد اقدام میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

!! چگونه است که مردم این گونه هدر رفت سرمایه را می بینند ولی ناظران شهرداری قادر به دیدن و کنترل نیستند ؟!!

بنظرم بعنوان نماینده مردم میبایست متذکر شد ،مردم بخوبی چنین رفتارهایی را می بینند و حق دارند نگران باشند.!!

وی با بیان اینکه پروژه مناسب سازی پیاده روها  کار مثبت و خوبی است، اما در اجرا و ساخت پیاده روها مردم تصور میکنند سرمایه آنها که تحت عنوان عوارض پرداخت میشود از سوی شهرداری به هدر می رود.

دانش افزود: در بعضی معابر و خیابانها نیاز به کندن دوباره پیاده روها نیست،!! بعضی پیاده روها بدون نقص و ایراد ساخته شده اند ولی شاهد هستیم که شهرداری بدون ملاحظه، اقدام به خراب نمودن این پیاده روها می کند و برای اصناف و مغازه داران مشکلاتی بوجود آورده است.

 

وی بیان کرد: بعنوان مثال در کنار ساختمان ملکه آسمانها قبلاً پیاده رویی که با هزینه مردم ساخته شده بود بسیار زیبا و مناسب در شا"ن مردم بود ولی شهرداری اقدام به تخریب این پیاده رو نموده و باعث رنجش مردم از این وضعیت شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: چرا پیاده رو درجایی که هیچ عابر پیاده ای عبور نمی کند و نیازی به ساخت ندارد از سوی شهرداری انجام می شود در حالیکه جاهایی که نیاز است و بایستی اجرا شود، نه  تنها اجرا نمی شود بلکه با تهدید اصناف را دعوت به مشارکت میکند؟!!

دانش با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری وظایفش را باید به درستی و طبق قانون انجام دهد تأکید کرد: نمایندگان مردم در پارلمان محلی این اجازه را به مجموعه شهرداری نمی دهد که برای مشارکت مردم پولی اجباری دریافت کند، شهرداری باید وظیفه خود را به درستی و برطبق قانون انجام دهد. طبیعی است که مردم وقتی از سوی شهرداری اقدام مثبتی را ببینند خود حاضر به مشارکت خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص  بازسازی و ترمیم جداول در سطح شهر شاهدیم که جدولهای سالم با بیل  مکانیکی خراب می شوند و دوباره  تحت عنوان پروژه ای  نصب میگردند، آیا با اینکار سرمایه مردم به هدر نمی رود؟

دانش در پایان گفت: باید در بودجه ازهدر رفت سرمایه جلوگیری گردد، وی از دیگر اعضاء محترم شورا خواست تا با دقت نظر بیشتری به بررسی بودجه سال ٩٧ شهرداری بپردازند تا شاهد ارائه خدماتی بهینه و شایسته درخور مردم شریف بندرعباس باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم

 به نقل از شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود