Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@09:03:40 GMT

سیارات خارج از منظومه شمسی کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۲۹۹۰

سیارات خارج از منظومه شمسی کشف شد

محققان با استفاده از روش میکرولنزینگ برای نخستین بار سیاراتی خارج از کهکشان راه شیری کشف کردند.

به گزارش گروه رسانه‌‌های دیگر خبرگزاری آنا، فیزیک اخترشناسان دانشگاه اوکلاهما با کمک روش «میکرولنزینگ» وجود سیارات خارج از کهکشان راه شیری را تایید کردند.

طبق یافته‌های آنان، خارج کهکشان راه شیری، در کهکشانی به نام «RXJ۱۱۳۱-۱۲۳۱» سیاره‌هایی متعدد با اندازه‌هایی معادل ماه تا مشتری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های تحقیق به‌تازگی منتشر شده و تصویر همراه آن نشان دهنده کهکشانی در محاصره چهار اختروش است. علاوه بر آن به نظر می‌رسد برخلاف منظومه شمسی، این سیارات دور ستاره‌ای نمی‌چرخند بلکه به طور آزادانه در فاصله‌ای دور از کهکشان سرگردان هستند.

شینیو دای استاد دانشگاه اوکلاهما می‌گوید: «ما از این کشف شگفت‌زده شدیم. این نخستین باری است که سیاراتی خارج از کهکشان راه شیری کشف می‌شوند. این سیارات کوچک با روش میکرولنزینگ کشف شده‌اند».

انیشتین معتقد بود ستاره شناسان می‌توانند با استفاده از روش میکرولنزینگ اشیای دوردست را مشاهده کنند. در این روش از گرانش ستاره‌هایی استفاده می‌شود که بین این اشیای فضایی و زمین وجود دارد.

درهرحال فیزیک اخترشناسان با بررسی مشاهدات تلسکوپ فضایی «Chandray X-ray» متعلق به ناسا به این اکتشافات دست یافتند. درمرحله بعد آنها نتایج را با کمک مرکز ابرکامپیوتر دانشگاه اوکلاهما تحلیل کردند.

ادواردو گوراس یکی از محققان این دانشگاه می‌گوید: «این کهکشان ۳/۸ میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد. جالب آنکه این سیارات را به هیچ وجه حتی با استفاده از بهترین تلسکوپ‌ها نمی‌توان به طور مستقیم دید».

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در بازی خارج از خانه

تیم فوتبال النصر بازی خارج از خانه در لیگ حرفه‌ای عربستان را با پیروزی به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته بیست‌ونهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان شنبه شب تیم النصر ریاض با حضور کریستیانو رونالدو در خانه الخلیج به میدان رفت و در پایان با گل دقیقه 68 آیمریک لاپورت یک بر صفر به پیروزی رسید.

تیم فوتبال النصر ریاض با کسب این پیروزی خارج از خانه 71 امتیازی شد و رتبه دوم جدول 18 تیمی لیگ حرفه‌ای عربستان را حفظ کرد. الهلال با 80 امتیاز و یک بازی کمتر صدرنشین مسابقات است.

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • فیلم| اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران اعتراف کرد: خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند