Web Analytics Made Easy - Statcounter


سنندج – مشاور وزیر نفت گفت: با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور و همچنین برنامه ریزی بر اساس واقعیت های جامعه است.

به گزارش امتداد نیوز، نصرالله ابراهیمی در همایش تخصصی تقریب عملی محور توسعه و اقتصاد پویا که صبح امروز در کتابخانه امام خامنه ای در شهر سنندج برگزار شد، ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان اجرایی استان، گفت: کسی که در این خاک زندگی می کند و حق آب و گل دارد باید بداند که با طرح های اقتصاد مقاومتی تحول ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر نفت عنوان کرد: توسعه پایدار و اقتصاد پویا، اشتغال و تولید، تبدیل تهدیدات به فرصت های جدید، استفاده از خلاقیت ها و نوآوری ها برای تعریف و اجرای طرح ها، تلاش برای خود اتکایی و کاهش وابستگی ها به خارج، مردمی بودن اقتصاد از آموزه های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: داشتن طرح های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی می تواند به توسعه کمک کند.

ابراهیمی افزود: برخورداری از فرهنگ دیرینه و رسوم اصیل ایرانی، برخورداری از سرمایه بکر و جوان نیروی انسانی، جذابیت های متنوع گردشگری و توریستی برخورداری از پتانسیل های بازرگانی و تجاری و همجواری با کشور های مرزی به خصوص با اقلیم کردستان عراق از ظرفیت های طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کردستان است.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: الگو برداری از شهر ها و شهرک های طراحی شده بر اساس تجربه کشور های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی تحت عنوان شهرک های فرهنگی، رسانه، درمانی و غیره از این موارد است.

به گفته وی، با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور است و باید ضمن برنامه ریزی مستمر و منظم زمینه را برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار فراهم کرد.

ابراهیمی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان، بانک ها و موسسات مالی داخلی و بین المللی، بررسی و مطالعه امکان استفاده از ابزار های تامین مالی و پروژه ای شرکتی جهت اجرای طرح و طراحی مدل های مختلف موافقت نامه ها و قرار داد های تامین مالی از راه های تامین سرمایه پروژه ها است که همه آنها افراد متخصص و کار بلد می خواهد.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: مطالعات بنیادی، راهبردی و عملیاتی نیاز است تا سرمایه گذار به استان ورود پیدا کند و باید در این راستا آسیب های استان شناسایی شود.

وی گفت: ارائه خدمات حکومتی و زیر ساختی توسط استانداری، استفاده از تسهیلات موجود برای سرمایه گذاران خارجی، متمرکز شدن و داشتن قرارگاه اقتصاد مقاومتی و امکان تخصیص اعتبار و بودجه برای بررسی و مطالعات مشاوره ای و اعمال تخفیف معافیت های مالیاتی در صورت امکان می تواند به سرمایه گذار کمک کند.

ابراهیمی گفت: پیاده سازی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در استان کردستان میتواند به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کمک کند.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: باید واژه ما می توانیم را صرف کرده تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی راه توسعه استان کردستان هموار شود.

true برچسب ها : اقتصاد مقاومتی نصرالله ابراهیمی وزارت نفت ایران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان