Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:39:10 GMT

افتتاح و کلنگ زني 14 طرح روستايي در تکاب

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۲۲۷۸

افتتاح و کلنگ زني 14 طرح روستايي در تکاب

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- همزمان با دهه فجر بهره برداري از 2 طرح آبرساني و هشت طرح توسعه واحدهاي آموزشي و عمليات اجرايي چهار طرح آموزشي و عمراني با هزينه و اعتبار 19 ميليارد و 300 ميليون ريال در شهرستان تکاب آغاز شد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، بهره برداري از 2 طرح آبرساني به روستاهاي `چهار طاق` و `سبيل` از توابع بخش مرکزي تکاب با هزينه يک ميليارد و 800 ميليون ريال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين طرح هاي آبرساني با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستايي و ناحيه مقاومت بسيج سپاه تکاب اجرا شده و با بهره برداري از آنها بيش از 200 خانوار روستايي از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار شدند.
اکنون بيش از 98 درصد روستاهاي شهرستان تکاب زير پوشش شبکه آب و فاضلاب روستايي قرار دارد.
همچنين طرح توسعه فضاهاي آموزشي و بهسازي و محوطه سازي مدارس هشت روستاي دورافتاده تکاب با هزينه چهار ميليارد و 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
همچنين عمليات اجرايي 2 باب مدرسه سه کلاسه در روستاهاي قلعه جوق و گوگردچي تکاب با اعتبار هفت ميليارد ريال با مشارکت بنياد برکت، طرح برق رساني به روستاي دورافتاده `چيچکلو` و ساخت پل روستاي `ساري قورخان` با مجموع اعتبار 6 ميليارد ريال آغاز شد.
به گزارش ايرنا، فرماندار شهرستان تکاب روز يکشنبه در آئين افتتاح طرح آبرساني روستاي چهارطاق با تشريح خدمات و دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در روستاها و مناطق محروم گفت: اکنون طرح گازرساني به 40 روستاي تکاب در حال اجراست که عمليات اجرايي گازرساني به هفت روستا به پايان رسيده است.
ايرج ثقفي با بيان اينکه دولت يازدهم بيش از 400 ميليارد ريال در بخش گازرساني به روستاهاي تکاب سرمايه گذاري کرده است افزود: تا پايان سال 1397 شمسي بيش از 80 درصد روستاهاي تکاب از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.
وي بيان کرد: در حال حاضر طرح هادي در 50 روستاي بخش هاي مرکزي و تخت سليمان تکاب در حال اجراست که پس از پايان اين طرح و اتمام گازرساني، عمليات آسفالت ريزي معابر روستايي نيز آغاز خواهد شد.
وي اظهار کرد: در 2 سال گذشته بيش از 50 کيلومتر از محورهاي روستايي تکاب آسفالت ريزي شده که موجب ارتقا شاخص عمران روستايي و توسعه خدمات زيربنايي در روستاها شده است.
وي اضافه کرد: علاوه بر اين امسال تحول عمده در بخش حمل و نقل روستايي تکاب رخ داد و بيش از 30 دستگاه خودروي سواري جديد وارد ناوگان حمل و نقل روستايي اين شهرستان شد.
امام جمعه تکاب نيز در اين مراسم با گراميداشت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و تسليت ايام فاطميه گفت: مسئولان بايد روحيه خدمتگزاري، ساده زيستي و اخلاص امام خميني (ره) را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام عيسي برادري افزود: مسئولان بايد با خدمات رساني بي شائبه قدران حمايت ها و حضور همه جانبه مردم در صحنه ها و عرصه هاي مختلف انقلاب اسلامي باشند.
وي بيان کرد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان بزرگترين دارايي مسئولان به شمار مي رود.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه تکاب نيز با بيان اينکه محروميت زدايي از روستاها در دستور کار اين نهاد قرار گرفته است گفت: سپاه در کنار دولت تلاش مي کند غبار محروميت را از چهره مناطق دورافتاده بزدايد.
سرهنگ مهدي زينال نژاد افزود: امسال چهار طرح آبرساني به روستاها با مشارکت سپاه و همکاري اداره آب و فاضلاب روستايي در تکاب اجرا شده است.
وي بيان کرد: براي محروميت زدايي از مناطق دورافتاده اکنون 30 طرح عمراني از جمله آبرساني، طرح هاي بهداشتي، توسعه مساجد و مدارس در روستاهاي تکاب درحال اجراست.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
مهمترين اخبار ايرناي کشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnamahabad@ دريافت کنيد.
7514/3093/3072
**خبرنگار: امير خالق نژاد **تنظيم: پيمان پاکزاد**انتشار: عليرضا فولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد به رشد ۴۱ درصدی عملکرد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به شهرستان گناباد در حوزه آبرسانی اشاره و اظهار کرد: برای دور نخست سفر استانی ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برای شهرستان گناباد تعریف شده بود، در حالی که افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه آبرسانی در این شهرستان در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی گناباد از طریق خط انتقال و ۳۰ درصد از سایر بخش‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان تعیین تکلیف شده و ۱۶ کیلومتر آن فرسوده و نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه گناباد از شهرستان‌های پیشگام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است افزود: تأمین زیرساخت‌های آبرسانی واحدهای نهضت ملی مسکن و رفع مسائل و مشکلات آبرسانی این واحدها رویکرد مهم فعالیت‌های این شرکت است.

امامی میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه آب شرب استان خراسان رضوی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تصریح کرد: با هدف تأمین آب شرب پایدار و کاهش مشکلات این بخش بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یک سال اخیر در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

کد خبر 6088147

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر