Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص پرداخت مطالبات چای‌کاران اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت حدود ۱۰ میلیارد تومان به حسای چای‌کاران واریز کردیم که پرداخت ما را به ۱۷۷ میلیارد تومان رساند و به صورت میانگین ۸۷ درصد بهای برگ سبز را شامل می‌شود.

وی افزود: دولت هم ۱۰۰ درصد از قدرالسهم خود را تامین و پرداخت کرده اما در خصوص برگ سبز چای هنوز ۲۶ میلیارد تومان باقی مانده که پیگیر آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته آینده چند میلیارد دیگر هم به حساب چای‌کاران واریز می‌کنیم تا درصد پرداخت را به حدود ۹۰ درصد برسانیم. ۱۰ درصد باقی مانده را هم تا پایان سال ۹۶ با چایکاران تسویه خواهد شد.

روزبهان در ادامه تصریح کرد: از آذر ماه تا کنون حدود ۱۳ میلیارد تومان وام با کارمزد ۴ درصد به چای‌کاران و برخی کارخانجات چای از صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور پرداخت شده که چای کاران می‌توانند از آن در زمینه عملیات به‌زراعی و هر هزینه ضروری دیگری که برای باغات چای دارند استفاده کنند.

وی با اشاره به شرایط فروش چای عنوان کرد: تقریبا شرایط فروش چای کارخانه‌ها خوب بوده و متعادل بوده است. در ماه‌های جاری پیش بینی می‌کنیم این شرایط بهتر شود و کارخانجات بتواند با اقبال بهتری چای را به فروش برسانند البته با هماهنگی‌هایی هم که صورت گرفته در دو هفته اخیر تجار بزرگ چای نگاه بهتری به چای داخلی داشتند، تفاهم نامه‌های امضا شده و موافق‌هایی برای ورود تجار چای به بخش چای ایرانی انجام شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود: امیدواریم این روند زمینه ساز شود تا در سال‌های آینده بتوانیم این شرایط رابهتر پیش ببریم و اوضاع چای داخلی را بهبود دهیم.

روزبهان در خصوص خشکسالی و تاثیر آن بر کشت چای برای سال آینده اذعان داشت: بارندگی زمستان تاثیر گسترده‌ای بر کشت ندارد اما بارندگی در ماه‌های اول سال مانند اردیبهشت رطوبت خاک را تامین می‌کند. از آنجایی که بیشتر باغات ما دیم هستند ما برای اینکه محصول خوبی داشته باشیم باید شرایط بارندگی خوبی را در سال داشته باشیم. امیدواریم سال زراعی آینده، میزان بارندگی‌ها به حدی باشد که افزایش تولید را نسبت به سال ۹۶ داشته باشیم.

رئیس سازمان چای کشور در ابطه با اقدام گمرک مبنی بر عدم پرداخت عوارض و مالیات واردکنندگان چای خاطر نشان کرد: معافیت واردات چای خارجی به تولید داخلی ضربه می‌زند.هر چه هزینه واردات کم شود می‌تواند به تولید داخلی ضربه وارد کند و بازتاب منفی برای صنعت چای ایرانی داشته باشد. هر چند سیاست‌های گمرک کلان است اما تاثیر بخشی آن بر تولید خرد احساس خواهد شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج ـ به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالا‌های مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند