Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 65 طرح کشاورزی در این استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

علی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها در مجموع 970 میلیارد و 940 میلیون ریال سرمایه گذاری شده که 78 میلیارد و چهار میلیون ریال آن از محل حمایت های دولتی، 449 میلیارد و 450 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و 443 میلیارد و 486 میلیون ریال نیز از محل آورده بهره برداران در شهرستان های استان مرکزی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها 513 فرصت شغلی مستقیم و 721 شغل غیر مستقیم ایجاد شده و چهار هزار و 54 خانوار نیز از مزایای آن ها بهره مند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در دهه فجر امسال 44 فقره از این طرح ها در حوزه آب و خاک، 9 طرح در بخش تولیدات دامی، چهار طرح در زمینه تولیدات گیاهی، 2 طرح در حوزه شیلات و 6 طرح در حوزه صنایع تبدیلی استان به بهره برداری رسیده است.
بابایی گفت: با بهره برداری از این طرح ها هفت هزار و 220 متر به سطح کانال های انتقال آب، 824 هکتار به سطح اراضی مجهز به سامانه آبیاری تحت فشار، 12 هزار و 430 متر به سطح سامانه انتقال آب با لوله، 74 هزار متر مربع به سطح تولیدات گلخانه ای، 75 هزار فطعه به تولیدات آبزی پروری و 71 هزار و 475 تن به میزان صنایع تبدیلی استان مرکزی افزوده شده است.
وی افزود: همچنین در دهه فجر امسال 727 متر از قنوات استان مرکزی مرمت و لایروبی شده است و 9 واحد پرورش گاو شیری، گوساله و بره پروری با ظرفیت 375 راس دام به دامداری های استان افزوده شده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار