Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان چهارمحال و بختیاری از صرف‌جویی 75 میلیون لیتری مصرف فرآورده بنزین در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، ساسان تیموری اظهار کرد: مقدار 75 میلیون و 603 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در 10 ماهه سال جاری به مشتریان عرضه شده است که این مقدار مصرف سوخت پاک دراستان در مقایسه با مدت مشابه درسال قبل  رشد 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصدی داشته است.
وی افزود: به ازای این مقدار گاز طبیعی فشرده سی‌ان‌جی مصرف شده در این بازه زمانی حدود 75 میلیون لیتر بنزین موتور اعم از بنزین معمولی و بنزین سوپر در استان صرفه جویی شده است.
تیموری ادامه داد: با  توجه به فروش فرآورده نفت سفید به مقدار  12 میلیون و 832هزار لیتر در 10 ماهه سال جاری، کاهشی 10 درصدی را نسبت به مدت مشابه درسال قبل نشان می‌دهد که از تلاش مستمر مسئولین و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در راستای  تبدیل سوخت و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای مصرف نفت سفید درسطح استان باهمکاری  شرکت گاز استان حکایت دارد.
وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی مقدار 241 میلیون و 884 هزار لیتر بنزین مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته میزان فروش بنزین موتور اعم از بنزین  معمولی و بنزین سوپر  مقدار 9.4 درصد افزایش داشته است.
وی علت عمده افزایش مصرف بنزین را  ترددهای استانی و رشد مسافرت‌ها به استان به علت وضعیت مناسب آب و هوایی در نیمه اول سال جاری عنوان کرد.
تیموری همچنین از عرضه  206 میلیون و 845 هزار لیتر نفت گاز در سطح استان در مجاری عرضه سوخت به خودروهای درون و برون‌شهری و مصرف کنندگان عمده در همین مدت خبر داد.
وی با اشاره به افزایش 4.5 درصدی مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: علت این افزایش مصرف، رشد ترددهای وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش تقاضای سوخت نفت‌گاز توسط مصرف کنندگان عمده با  توجه به برودت هوا در ماه‌های اخیر بوده است.
سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: در 10 ماهه سال جاری فروش نفت کوره به مقدار 5 میلیون 700 هزار  لیتر در استان 37.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که علت آن افزایش مصرف کارخانه‌ها و برداشت سوخت دوم مصرف کنندگان عمده خصوصاً کارخانه سیمان در فصول سرد سال جاری بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد