Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟» به قلم سامی صالحی ثابت توسط انتشارات قطره برای نوجوانان منتشر شد. ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ فرهنگی ادبیات و نشر نمایش نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این کتاب اولین کتاب تخصصی تئاتر ویژه نوجوانان است و با مطابقت با تازه‌ترین دست‌آوردهای جهان در عرصه انتقال سیستم‌های معتبر بازیگری جهان به کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار مکتب بزرگ بازیگری دنیا، مکاتب «کنستانتین استانیسلاوسکی، یرژی گرتوفسکی، داریو فو و یوجینو باربا» در این کتاب به نوجوانان آموزش داده شده است.

این کتاب به مهمترین بخش بازیگری یعنی «بازیگری اجرا» نگاه ویژه‌ای دارد. جذاب‌ترین فصل کتاب شاید پاسخ به پرسش بسیار مهم و بنیادین «تئاتر چیست؟» باشد. این پرسش بر مبنای مطالعه و تشریح ریشه هرکدام از هنرهای نمایشی اعم از «بازی، تقلید، رقص، قصه‌گویی، آیین و اسطوره» پاسخ داده شده است.

این کتاب تنها مختص نوآموزان و آماتورها نیست. مبحث بسیار مهم «اشتباهات رایج بازیگری حین اجرا» و راه‌های رفع آن در این کتاب به شکلی مبسوط و در فصلی جداگانه آمده است.

«چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟» نتیجه شش سال پژوهش سامی صالحی ثابت در گروه نمایشی بچه‌های شاهکار است. نشر قطره این کتاب را در 202 صفحه و با قیمت 17000 تومان منتشر کرده است.

در معرفی کتاب آمده است: «این عنوان، انعکاس دهنده آرزوی بسیاری از نوجوانان و نوآموزان هنگام ورود به عرصه بازیگری است. «چگونه بهترین بازیگر جهان شوم؟» پرسشی است که پاسخی دو سویه دارد. هم می‌توان و هم نمی توان بهترین بازیگر جهان شد!! جنس نگاه تازه واردان و انتظار آنها از فضایی که وارد آن شده اند اغلب این است که هر چه زودتر بهترین بازیگر جهان شوند. اما زمان لازم است تا درک کنند در تئاتر هیچ بهترینی وجود ندارد! در هنر جمعی و دشوار تئاتر باید برای همیشه و همیشه تلاش کرد. اینجا توقف جایز نیست.»

انتهای پیام/

R1369/P1397/S4,35,39/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان

آفتاب‌‌نیوز :

این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روز‌ها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند، چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود، اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • از تخته‌ سیاه به پرده نقره‌ای؛ بازیگرانی که معلم بودند
  • برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان