Web Analytics Made Easy - Statcounter

نطنز- مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور گفت: بانوان به عنوان مربیان خانواده باید فرزندان مهدوی تربیت کنند، چرا که خانواده مؤمن محل تربیت انسان‌های بت شکن و شیطان ستیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی در همایش بزرگ فاطمیون با اشاره به آیات قرآنی در مورد ارزش خانواده و توصیه خداوند برای تحکیم بنیان آن اظهار کرد: خداوند در قرآن از سیمای بندگان خاص خود با نام "عباد الرحمان" یاد می کند و در ۱۵ آیه پایانی سوره فرقان ویژگی آن‌ها را نیز برشمرده است که از جمله مهم ترین آن‌ اهتمام این بندگان خاص به نهاد خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با اشاره به اهمیت بنیان خانواده از دیدگاه ائمه(ع) و به خصوص امام علی(ع) افزود: بر اساس روایات بیشترین و پر تکرارترین دعا در قنوت نماز امام علی (ع) این بود که ایشان از خداوند درخواست می کرد تا همسران و فرزندان خود را مایه آرامش و روشنی چشم قرار دهد.

وی تصریح کرد: بانوان به عنوان مربیان خانواده باید فرزندان مهدوی تربیت کنند، چرا که خانواده مؤمن محل تربیت انسان‌های بت شکن و شیطان ستیز است.

حیدری با بیان اینکه خانواده علوی و فاطمی کامل‌ترین و پیشواترین خانواده در جهان است، افزود: امثال شهید حججی و در اصل همه شهدای نظام و انقلاب که مایه مباهات جامعه اسلامی هستند، پرورش یافته خانواده علوی و فاطمی بوده و با اسوه پذیری از سلوک ائمه اطهار، شهید شدند.

وی با تاکید بر اینکه رمز قدرت، عزت و عظمت نظام و انقلاب در کثرت جمعیت عاشورایی است، خاطرنشان کرد: شهدای نظام و انقلاب الگو و اسوه کاملی برای اقشار مختلف مردم هستند و چنین خانواده‌ای که فرزندانی غیور و از خود گذشته را در دامان خود پرورش داده است؛ به طور حتم از زمره خانواده علوی و فاطمی به حساب می‌آیند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۳۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مهم‌ترین و به عبارتی گرمترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توانسته باشیم تا آنچه بر عهده ما گذاشته شده، به شایستگی انجام دهیم و معلمان خوبی برای اعتلای کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در تربیت آینده‌‎سازان مملکت، افزود: مقام و جایگاه معلمی در کشور به گونه‌ای است که آن را با هیچ مقام و جایگاهی نمی‌توان تغییر داد. پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد که نشان از اهمیت شغل معلمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار روزهای اخیر رهبر انقلاب با معلمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به نکته مهمی اشاره فرمودند مبنی بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه معلم مهم‌ترین عنصر و به عبارتی گرم‌ترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، گفت: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مختلفی از جمله محیط یادگیری و کلاس درس و کتب درسی داشته باشیم در بین همه عناصر، مؤلفه مهمی که می‌تواند حاصل جمع همه مؤلفه‌های دیگر باشد، معلم است.

وی ادامه داد: تربیت امری انسانی است و این امر در درجه اول توسط معلم رقم می‌خورد؛ زیرا معلمان در مواجهه با دانش‌آموزان حال و هوای آنان را درک کرده و متوجه می‌شود که چگونه باید با آنان رفتار کرده یا مطالب درسی را به آنان بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تربیت با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه اتفاق نمی‌افتد، گفت: بلکه این مهم با تلاش معلمان باانگیزه، شاداب و پرهیزکار و بانشاطی حاصل می‌شود که دانش‌آموزانی باهویت، بانشاط، عالم و دانشمند پرورش می‌دهند. اگر از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، نقطه کانون این تحول قطعاً معلمان هستند.

کد خبر 750871

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند