Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زبان بياموز اپليکيشني است که مي خواهد با تزريق نوآوري هاي تازه به يک شيوه آموزشي قديمي، به کاربران در يادگيري زبان هاي مختلف کمک کند. به گفته توسعه دهندگان زبان بياموز، اين اپ يک نرم افزار تخصصي و بسيار گسترده براي يادگيري زبان هاي انگليسي، فرانسه و آلماني است که در خود حجم شگفت آوري از محتواي طبقه بندي شده براي يادگيري زبان را جاي داده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف زبان بياموز کاملا مشخص است و توسعه دهندگانش مي دانستند که مي خواهند چه کاري انجام دهند. اما آيا واقعا تيم نرم افزاري بياموز توانسته به آن چه که در ذهن داشتند برسند؟ در ادامه اين متن مي خواهيم به همين موضوع بپردازيم و با بررسي زبان بياموز ويژگي هاي مختلف آن را زير ذره بين ببريم و در نهايت ببينيم که آيا مي شود با اين اپليکيشن زبان ياد گرفت يا نه؟
در وهله اول زبان بياموز اپليکيشن زيبايي است. ظاهر نسبتا مينيمال و زيبايي دارد که از رنگ ها به خوبي در آن استفاده شده. از طرفي تيم توسعه دهنده عملکرد خوبي در طبقه بندي بخش هاي مختلف داشته. همين موضوع باعث شده تا رابط کاربري زبان بياموز، ساده و قابل فهم باشد و کاربر حين کار کردن با آن گيج نشود.

يکي از قابليت هاي خوبي هم که به نظرم جزو نکات مثبت زبان بياموز به حساب مي آيد، امکان استفاده از آن به صورت آفلاين است. اين ويژگي خوبي است و به کاربر اين اجازه را مي دهد تا در هر شرايطي بتواند از موبايلش براي يادگيري زبان استفاده کند. البته ناگفته نماند که آفلاين بودن زبان بياموز، در گرو دانلود حجم بالاي ديتاي آن است.
به محض اينکه اپليکيشن را نصب مي کنيد، زبان بياموز بدون آنکه از کاربر مجوزي دريافت کند به طور خودکار به دانلود محتواي طبقه بندي شده خود مي پردازد. اين موضوع شايد چندان در نگاه اول خوشايند نباشد. اما مسلما استفاده آفلاين از زبان بياموز، مزاياي خاص خودش را دارد که شايد نشود به راحتي از آن گذشت.
همانطور هم که پيش تر نيز اشاره کرديم، زبان بياموز سه زبان زنده دنيا را پوشش مي دهد: انگليسي، فرانسه و آلماني. اپليکيشن براي آموزش اين زبان ها نيز از پنج بخش جذاب کمک مي گيرد که با ورود به رابط کاربري خيلي سريع با کاربرد هر يک از آن ها آشنا مي شويد. هر کدام از اين بخش ها نيز حاوي درس هاي مختلفي هستند که از مبتدي تا پيشرفته دسته بندي شده اند.

البته ناگفته نماند که سطح پيشرفته رايگان نيست و اگر مي خواهيد به آن دسترسي داشته باشيد بايد هزينه 15 هزار توماني ناقابل آن را براي هر زبان، متحمل شويد. درس ها نيز در زبان بياموز ظاهري فلش کارت گونه دارند که با ورق زدنشان معني يک لغت به همراه تلفظ صحيح و چند مثال کاربردي از آن به کاربر آموزش داده مي شود.
از آنجايي هم که استفاده از فلش کارت ها يک متد قديمي و جواب پس داده است، نمي توان گفت که زبان بياموز در آموزش زبان کم و کسري دارد. در انتهاي هر درس نيز، آزمون هايي انتظار کاربران را مي کشند که مرورشان تحکيم مفاهيم آموزش داده شده را در ذهن افراد موجب مي شود. انصافا تيم توسعه دهنده سعي کرده تا تمام نيازهاي کاربران را در اين خصوص برآورده کند. اما متاسفانه، يک موضوع اين جا از قلم افتاده.
در خوب بودن زبان بياموز شکي نيست. اما اين اپليکيشن جالب با تمام ويژگي هاي خوبش بيشتر به درد افرادي مي خورد که مي خواهند به تقويت زبان خود بپردازند. چرا که زبان بياموز از نقطه صفر به آموزش زبان نمي پردازد. يعني اگر فردي املاي حروف زبان بيگانه اي را بلد نباشد، نمي تواند حتي از مزاياي پايه اي ترين دروس زبان بياموز بهره ببرد.

به طور کل مي توان گفت فقط جاي خالي سطح صفر در اپليکيشن زبان بياموز خالي است. البته زبان بياموز بيشتر روي آموزش لغات تمرکز دارد و خيلي کم به سراغ مکالمه مي رود. شايد اين هم يکي ديگر از ضعف هاي زبان بياموز در خصوص آموزش زبان باشد. با اين حال، اين ها مشکلات اساسي و خاصي نيستند که نشود در آينده با چند به روزساني ساده حل شان کرد.
اما در کل ايراد چندان زيادي به زبان بياموز وارد نيست. آنقدر ويژگي هاي خوب دارد که راحت مي توان از چند ايراد جزئي آن گذشت. مي توان گفت که توسعه دهندگان خيلي خوب هدفشان را دنبال کرده اند و در ارائه آن نيز عملکرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند. پس اگر به دنبال تقويت زبان خود هستيد نبايد شک کنيد که زبان بياموز يکي از بهترين گزينه هايي است که مي توانيد از آن کمک بگيريد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود