Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شستا سرمایه فعلی شستا را 39 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و از کاهش هولدینگ‌های این شرکت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی لطفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شستا در سال 1365 با نیت ارزش آفرینی و حفظ منابع بیمه شدگان تامین اجتماعی شکل گرفت تا از طریق بنگاه داری و سرمایه گذاری در زمینه ایجاد ارزش افزوده فعالیت کند، افزود: 39 هزار میلیارد ریال سرمایه فعلی شستا است که 60هزار میلیارد تومان ارزش سهام آن است و در قالب 9هولدینگ دارو، نفت و سیمان، حمل و نقل، انرژی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک شستا چشم انداز 1401 گفت: قرار است 9 هولدینگ ما به پنج هولدینگ نفت، گاز، بانک و بیمه، دارو، معدن و فلزات کاهش یابد.

8 شرکت در لیست فروش شستا

لطفی با اشاره به انجام مقدمات واگذاری هشت شرکت زیرمجموعه شستا گفت: امیدواریم این هشت شرکت را به طور قطعی بفروشیم. در مجموع 157 شرکت داریم که واگذاری 105 شرکت خارج از برنامه استراتژیک ما که یا زیان‌ده‌اند و یا کوچک مقیاس‌اند و ارزش 16هزار میلیارد تومان دارند را در فاز اول در دست اقدام داریم تا از طریق جراید به عرضه عمومی بگذاریم. تا کنون عملیات واگذاری 50 شرکت انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از 100 هیات خارجی به ما مراجعه کرده اند و در کنار برنامه‌ریزی با اتاق بازرگانی تهران با سفرا و نمایندگان این هیاتها مذاکراتی برای پذیرش سرمایه و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر انجام شده است و در آذربایجان و گرجستان برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری داریم.

رونمایی از چند داروی سرطان در دهه فجر

لطفی با اعلام اینکه 9 پروژه به ارزش 1450 میلیارد تومان را در دست افتتاح در ایام مبارک فجر داریم گفت: رونمایی از تعدادی داروی سرطانی به صورت مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این ایام صورت می پذیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به کوچک سازی، حذف یا ادغام دو هولدینگ  عنوان کرد: پس از برجام نیز احساس کرده ایم اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی فعال باشیم باید ادغام و ایجاد شرکت های بزرگ را شروع کنیم.


ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش

رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟