Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست ؛پریچهر قزلباش، مدیر کل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس آخرین ویرایش استاندارد ملی 2-4241 با عنوان «خودروهای سبک (بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز)- مصرف سوخت، تعیین معیار انتشار دی ­اکسیدکربن و دستورالعمل برچسب انرژی»، مرحله دوم اجرای استاندارد مذکور برای خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودرو از اول تیرماه 1397 آغاز خواهد شد و تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو تا این تاریخ ملزم به رعایت الزامات مربوط به اجرای مرحله دوم این استاندارد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
قزلباش افزود: در ویرایش جدید استاندارد ملی 2-4241،  پس از تعیین دقیق میزان انتشار دی ­اکسیدکربن خروجی از اگزوز خودروها با استفاده از سیکل آزمون رانندگی شهری و اتوبان مقایسه آن با معیارهای تعیین شده در استاندارد مذکور، رتبه مصرف انرژی به آن خودرو تخصیص خواهد یافت.
 
وی افزود: میزان دی ­اکسیدکربن منتشره یکی از مهمترین متغیرهای مورد استفاده در محاسبه مصرف سوخت و به عنوان معیاری مهم در سطح جهان پذیرفته شده است. مقدار تعیین شده میزان متوسط انتشار دی­اکسیدکربن در اتحادیه اروپا برابر با 130 گرم در کیلومتر است این معیار در ایران تاکنون برابر 8/162 گرم در کیلومتر بوده که با اجرای مرحله دوم استاندارد ملی 2-4241، مقدار آن به 4/150 گرم در کیلومتر کاهش خواهد یافت و هر خودرویی که تا اول تیرماه 97 نتواند خود را با معیار جدید تطبیق دهد مجاز تولید یا ورود به بازار ایران نخواهد بود.
 
قزلباش اضافه کرد: این استاندارد اجباری همگام با بهبود مداوم سوخت مصرفی درکشور و همچنین با بهبود و ارتقاء فناوریهای مورد استفاده در طراحی و تولید پلتفرم ها و موتورهای جدید، بروزرسانی شده و معیارهای آن سختگیرانه ­تر خواهند شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است