Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استان از هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و رسانه های دیجیتال استان در مصلی امام خمینی یاسوج بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل چهارفصل از غلام محمد زارعی در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج با اشاره به موضوع فرهنگ گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب که یک سابقه ای دیرینه دارد وبرگاری اولین نمایشگاه کتاب ما بعد از سفر مقام معظم رهبری شکل گرفت که در برخی سالها از رونق خوبی برخوردار بوده است اما استقبال در امسال خوب نیست و این فشردگی و زیاد بودن غرفه ها تمرکز را از مخاطب می گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کتاب یک دوست بسیار مهربان است و باید از کتاب و پژوهش برای دانایی بهره گرفت و آن را در سبد خرید قرار دهیم و بخشی از توانمندیمان را برای تهیه کتاب بگذاریم .

نماینده بویراحمد و دنا ابراز داشت: نمایشگاه کتاب فی النفسه کار بسیار خوبی است و بخش های جدید الکترونیکی که به زندگی ما اضافه شده و دستاوردهای عملی و پژوهشی با توجه به شرایط جدید راحت تر شده است و ما می توانیم از فضای جدید بهره و استفاده بهتری ببریم و بتوانیم از آخرین دستاوردها استفاده کنیم ومن بارها توصیه کردم هر کسی از خانه خارج می شود اگر کیفی یا بسته ای دارد یک کتاب با خودش داشته باشد که در اوقات فراغت خود از به اندازه یک صفحه هم شده استفاده کند.

وی تصریح کرد:باید استفاده حداکثری از وقت را برای پیشرفت علمی خود داشته باشیم و این فرصت ها را غنمیت بشماریم و ما ایرانی وقت هدر رفت زیاد داریم و اصلاً اهل محاسبه زمان نیستم که زمان عنصر مهمی در عمر، زندگی و کار ما است که در همه حوزه های زندگی ما تعیین کننده است که ما با محاسبه می توانیم از این گذر زمان استفاده کنیم.

زارعی با اشاره به گذشت زمان بیان کرد: فرصت ها همانند ابر هستند و امیداواریم که همه از این فرصت  ها استفاده کنند و وقتی بنده میزان استقبال از نمایشگاه کتاب یاسوج را با شیراز مقایسه کردم به این نتیجه رسیدم که اسقبال در استان ما بیشتر بوده است و این خود نشان دهنده که مردم استان نسبت به کتاب خیلی احساس مسئولیت می کنند که قابل تقدیر است.

وی ابراز داشت: ما امروز علی رغم فشردگی برنامه ها تصمیم گرفتیم که دیداری از نمایشگاه داشته باشیم و در این فضای معنوی نسیمی به ما بخورد و ما هم از این فضا استفاده کنیم.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به کیفیت نمایشگاه گفت: کیفیت امسال خوب نیست و احساس می کنم که فشردگی و کمبود فضا که اینها خودش باعث پایین آمدن کیفیت شده است.

وی  گفت: ما در سالهای گذشته آرزو کردیم که نمایشگاه کتاب از حیث فضا در یک مکان بهتری برگزار شود که امیداواریم این موضوع محقق شود.

زارعی با اشاره به موضوع فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ به نوعی نرم افزار و اقتصاد سخت افزار به شمار می رود و با وجود اینکه بیشتر جهت گیری ها به سمت اقتصاد است ولی فرهنگ همواره در متن توجه مسئولان بوده است و سرمایه گذاری و توجهی که به موضوع فرهنگ شده است، دستاورد مورد انتظار را نداشته است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی اضافه کرد: ما باید برنامه ریزی کنیم که چرا در سال های گذشته که بودجه های کلان به مراکز فرهنگی اختصاص یافت اما دستاوردهای لازم را نداشته است؟ چرا به دلسوزان نظام داده نشده است؟ 

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد که دوباره همین منابع را قرار دهیم و هیچگونه نتیجه ای گرفت نشود این موضوع هدر رفت منابع و اعتبار می شود و به اهداف باید برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۹۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند