Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حل مشکل هپکو از اولویت های وزارتخانه است گفت: پرونده هپکو تا تعیین تکلیف نهایی روی میز وزیر صنعت خواهند ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در استانداری مرکزی در اراک برگزار شد، گفت: مدیریت اسلامی مدیریتی برخواسته از ایثار و جهاد است که در آن کار به عنوان بهترین عبادت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع مدیریت نمونه ای برای ارائه به جهان است.

شریعتمداری با اشاره به مشکلاتی که در برخی از حوزه ها با آن مواجه هستیم اظهار کرد: در حال حاضر با نقطه ای که امام(ره) در آغاز در نظر داشت فاصله قابل ملاحظه ای داریم و باید تلاش کنیم تا با برداشت گام های بلند در سایه اتحاد و انسجام، نیازها و خواسته های مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: نظام سیاسی کشور به گونه ای است که مسئول و متعهد به اجرای کارها بر اساس دستورات اسلامی هستیم. نظام اسلامی ایران هیچگاه زیر بار شرق و غرب نمی رود و سلطه پذیر نیست و این نظام با الهام از دیدگاه های امام و رهبر معظم انقلاب مسیر را با قدرت طی می کند.

موفقیت ها برای امیدبخشی به جامعه بیان شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: علیرغم اینکه در برخی از حوزه ها مشکلاتی داریم ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته است که برای امید بخشیدن به جامعه باید موفقیت ها را هم بیان کنیم.

جایگاه چهارم ایران در تولید فولاد خام

شریعتمداری به بخشی از پیشرفت های کشور در حوزه تولید فولاد در کشور اشاره کرد و افزود: در حالی که قبل از انقلاب ایران  توفیقات زیادی در تولید فولاد خام نداشتیم امروز ایران با تولید ۳۳ میلیون تن فولاد خام در جایگاه چهارم قرار دارد.

وی اضافه کرد: در تولید مس و روی ایران قبل از انقلاب تولیدی نداشت ولی امروز ۴۰۰ هزار تن تولید مس و ۴۵۰ هزار تن تولید روی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به توسعه شرکت های دانش بنیان در دوران بعد از انقلاب هم اشاره ای کرد و افزود: در این ایام بعد از انقلاب با استفاده از نیروهای جوان و شکل گیری فعالیت های دانش بنیان سه هزار میلیارد تومان فعالیت اقتصادی شکل گرفته است.

هزار و ۴۲۴ واحد صنعتی در کشور مشکلات کارگری دارند

شریعتمداری با اشاره به اینکه ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد بیان کرد: از این تعداد بر اساس بررسی های صورت گرفته یک هزار ۴۲۴ واحد دارای مشکلات کارگری هستند حتی یک واحد تولیدی تعطیل هم برای ما خوب نیست.

وی به نرخ رشد صدور پروانه های بهره برداری در حوزه صنعت استان هم اشاره ای کرد و ادامه داد: در ۱۰ ماهه نخست امسال رشد ۱۷ درصدی را در صدور پروانه های بهره برداری داشته ایم و همچنین ۱۱ درصد رشد تقاضای واحدهای صنعتی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به جذب سرمایه گذاری در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد و در این مدت کوتاه در دولت دوازدهم هم ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

شریعتمداری به مشکلات شرکت هپکو اشاره کرد و افزود: عمده مشکلات شرکت هپکو از نحوه واگذاری این شرکت و نحوه واگذاری آن ایجاد شده است و ۲۳ بهمن ماه مجمع فوق شرکت برگزار خواهد شد.

پرونده هپکو تا تعیین تکلیف نهایی روی میز وزیر صنعت باقی خواهد ماند

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل هپکو از اولویت های وزارتخانه است، بیان کرد: پرونده هپکو تا تعیین تکلیف نهایی روی میز وزیر صنعت خواهند ماند.

صدور کارت بازرگانی به درستی انجام نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به مشکلاتی که در خصوص صدور کارت بازرگانی در کشور وجود دارد اشاره کرد و افزود: صدور کارت های بازرگانی به درستی انجام نمی شود در برخی از مواقع شاهد هستیم که با کارت بارزگانی یک زن روستایی پورشه وارد می شود ولی بسیاری از فعالین اقتصادی در شرایطی که به این کارت احتیاج دارند نمی توانند دریافت کنند.

شریعتمداری بیان کرد: با دستور خودم مجوز صدور کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی داده شد و امروز از تصمیم خودم پشیمان هستم و باید دوبار صدور کارت را به  وزارتخانه صنعت واگذار کنم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران بزرگترین صادرکننده سال قبل بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمارهای گمرک ایران در سال گذشته حدد 49 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی  صورت گرفته که 6 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات گاز  و شرکت ملی گاز ایران بوده است.

میزان صادرات گاز ایران در سال گذشته  16میلیون تن یا 6 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 1401 افت محسوسی داشته است. در سال 1401 حدود 26 میلیون تن گاز به ارزش 11 میلیارد دلار صادر شده بود.

به گزارش تسنیم، درامد حاصل از صادرات گاز ایران همچون درامد صادرات نفت، با سهم مشخص  از پیش تعیین شده، بین دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت ملی نفت ایران تقسیم میشود. در بودجه 1403 سهم دولت از صادرات گاز 4 میلیارد دلار عنوان شده است. بر این اساس براورد کلی صادرات گاز در سال جاری حدود 8 میلیارد دلار است.

پتروشیمی پردیس با اختلاف معنا دار در جایگاه دوم صادرکنندگان قرار گرفته و بعد از ان پتروشیمی نوری با 863 میلیون دلار در جایگاه سوم ایستاده است. جایگاه چهارم نیز به پالایشگاه گاز بیدبلند با صادرات تقریبی 760 میلیون رسیده است. شرکت فولاد مبارکه نیز با 700 میلون دلار درچایگاه پنجم قرار گرفته است.

لیست 22 شرکت برتر صادرکننده در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود