Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان استان وضعیت محرومان و مستعفان جامعه را در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی یاداور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، ظهر امروز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولین ادارات، نهادها و نمایندگان استان در مجلس در خصوص رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان جامعه اعلام داشت: مسئولین باید با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان، تلاش مضاعف و شبانه روزی انجام دهند

در این نامه آمده است: بدون شک یکی از اهداف بزرگ و آرمانی انقلاب اسلامی ایران، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و حمایت از ایشان و برپایی عدالت همه جانبه در میان آحاد جامعه اسلامی می باشد و از آنجایی که  به فرموده حضرت امام(ره):« مردم ولی نعمتان مسئولان هستند»، و هر کجا لازم بوده، از ایثار جان، مال و آبروی خود در راه اسلام و انقلاب دریغ نورزیده اند، بر خود فرض دانستیم، از باب امر به معروف و اصل قرآنی « فذکر ان الذکر تنفع المومن»  نظر شما را  در رسیدگی هر چه بیشتر نسبت به وضعیت  نقاط حاشیه شهر  جلب نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا غیر از این است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولین از دل همین مردم و نظر مستقیم و غیر مستقیم آنها انتخاب شده و متولی امور آنها می گردند؟! بر هیچ کس پوشیده نیست که بار اصلی این انقلاب بر دوش مردم محروم و طبقه متوسط جامعه است و عموماً  این طیف هستند که در مواقع بحرانی و چالش های پیش روی نظام، تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و از انقلاب و ارزش های آن دفاع می کنند و همین موضوع ایجاب می کند که مسئولین رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان را در اولویت قرار دهند.

مسئله بالانشینی و پایین نشینی در شهر، زیبنده جامعه اسلامی نیست و در توزیع امکانات و مقدورات شهری بایستی عدالت رعایت گردد و بلکه به دلیل آسیب پذیر بودن حاشیه و نقاط پایین شهر، توان و وقت بیشتری صرف گردد.

متاسفانه در ایام انتخابات، نامزدهای محترم که اکثراً خود از درون مدیران سابق همین جامعه بوده اند، با وعده های رنگین در این مناطق حاضر می شوند و پس از  عبور از گردنه انتخابات به کلی فراموش می کنند که مناطق محروم و حاشیه شهری نیز وجود دارد. و همین عملی نشدن وعده های داده شده باعث سرخوردگی و یاس می گردد.

 از شما مسئولین عالی قدر سوال داریم آیا در زمان تصدی مسئولیت خود تاکنون دیدار و حشر و نشر از مناطق  محروم  و حاشیه شهرها داشته و از نزدیک با درد و رنج این مردم آشنا شده اید؟

آیا برآوردی از وجود و یا عدم وجود  امکانات  و بسترها و زیر ساخت های لازم در این مناطق دارید؟آیا در برنامه ریزهای خود جایی برای این مناطق باز کرده اید؟ ...

در انتهای این نامه به فعالیت های جهادی دانشجویان اشاره شده و آمده است: فرزندان و دانشجویان انقلابی و بسیجی ملت ایران، سال هاست که در قالب اردوهای سازندگی و جهادی در روستاها، حاشیه شهرها و نقاط محروم در میان آنان بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آنها آشنا هستند و در وسع خود سعی در محرومیت زدایی داشته اند و بدین وسیله همچون گذشته و بلکه مصمم تر از قبل آمادگی خود را برای محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین و محرومین اعلام می دارند و از مسئولین ذیربط نیز می خواهند با سر لوحه قرار دادن مدیریت انقلابی، پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، به ویژه عمل به اقتصاد مقاومتی و حمایت از حرکت های جهادی دانشجویان بسیجی، مسئولیت های فعلی را ودیعه ای از جانب خداوند متعال دانسته و پاسخگوی عملکرد خود بوده و در سامان بخشیدن به اوضاع محرومان،شبانه روز تلاش کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۲۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید